• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,56
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,56
  • 18.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinnas puudub tõhus sisekontroll

1. jaanuarist 2001 kohustas valitsus riigi valitsusasutusi määrama isikud, kes vastutavad siseauditi eest. Tuli luua ka vastavad struktuuriüksused. Kohalikke omavalitsusi nimetatud valitsuse seadusemuudatus otseselt ei puudutanud, ja Tallinn reageeris omapäraselt ? likvideeris 1. jaanuarist 2001 sisekontrolli ameti. Asemele tekitati mööda süsteemi laiali pillutatud ametikohad ? kolm linnasekretäri, neli finantsdirektori alluvuses.
Võimalik, et tõhusa sisekontrolli olemasolul poleks tekkinudki kiusatust luua turvalisus- ja integratsiooniameti näol struktuuriüksus, mis on sisuliselt primitiivne rahapump ? üks ots linnaeelarve külge keevitatud, teine põõsa taga peidus. Näib, et praegune Tallinna sisekontroll pole linnavalitsuse tegemisi häirinud. Ajakirjandusest on teada, et sisekontroll tundis huvi ka turvalisus- ja integratsiooniameti tegemiste vastu. Paraku on mõlemal juhul tegemist revisjoni valdkonda kuuluvate järelkontrolli küsimustega, kus tuhnitakse juba realiseerunud riskide hilistes tagajärgedes. See on puhtalt linnavolikogu revisjonikomisjoni töö. Sisekontrolli tegevus peab olema suunatud tulevikku ? võimalike riskide identifitseerimisele ja ohjamisele. Teine küsimus, kuidas on seda võimalik teha, kui kontrolli valdkonnad on administratiivselt lahutatud ja kogu tegevus on linnapea silme alt linnakantselei sügavustesse ära peidetud ning toimub isegi linnavalitsuse eest salajas.
Euroopa Liitu astumiseks peab Eesti sisse seadma täieliku kontrolli maksumaksjate raha kasutamise üle. See tähendab nii riigiasutustes kui ka kohaliku omavalitsuse asutustes sisekontrolli süsteemi sisseseadmist, Selleks, et nii Tallinna linnapeal kui tema alluvatel oleks piisav ja põhjendatud kindlusetunne. Nende tegemised on ratsionaalsed, haldussuutlikud ja kulusäästlikud. Et tegevus toimub mitte poliitiliste erakondade ja nende taga seisvate survegruppide, vaid linnakodanike huvides.
Autor: Viktor Vassiljev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 15:17
Einar Laagriküll: miks me ei tohi küberturvalisuse taustal unustada füüsilist turvalisust?
Foruse juhatuse liige Einar Laagriküll arutleb, milliste väljakutsetega ettevõtted peavad praegu silmitsi seisma ja kui oluline on järjest sagenevate küberrünnakut ajastul mõelda ka füüsilisele turvalisusele. Kui füüsilise turvalisuse samme läbi ei mõtle, võivad ülejäänud mehhanismid osutuda täiesti kasutuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele