• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,72%6 069,47
  • DOW 300,37%44 468,43
  • Nasdaq 1,13%19 743,3
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,72%6 069,47
  • DOW 300,37%44 468,43
  • Nasdaq 1,13%19 743,3
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • 18.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidiäri mullune edu jätkub

Tallinna Sadama transiidimaht kasvas mullu 14 protsendi võrra, sest Venemaa sadamad polnud suutelised eksporditavaid kaubakoguseid töötlema, ütles ettevõtte juhatuse esimees Riho Rasmann.
Mahu kasv toimus peamiselt naftatoodete arvel, mida töödeldi 21 miljonit tonni ehk ligi 16 protsenti mullusest rohkem.
Vaatamata uute väetiseterminaalide avamisele Venemaal kasvas ka väetiste vedu. Koostöös Eesti Raudteega võideti soodustariifi pakkumisega esmakordselt Tallinna Sadamasse Kasahstani kivisüsi.
Tallinna Sadama kogu veosemaht oli eelmisel aastal 32,3 miljonit tonni võrreldes 2000. aasta 29,3 miljoni tonniga.
?Lähema kolme kuni viie aasta jooksul pole Venemaa sadamates ekspordivajadusi rahuldavaid võimsusi, mis võimaldab ennustada vedude jätkuvat kasvu,? selgitas Rasmann. ?Vene transiidiärimeeste hinnangul on Tallinn neile kõige lähedamal asuv lääne sadam, kus pakutakse nii puhtuse, korra kui ka täpsusega parimat kvaliteeti.?
Tallinna Sadam avaldab oma finantstulemused jaanuari lõpus pärast auditeerimist. Rasmanni sõnul on võrreldes mullusega kasvanud nii ettevõtte käive kui ka kasum.
Eesti Raudtee veoste kogumaht vähenes Eesti Põlevkivi oma raudtee avamisega ühe miljoni tonni võrra 38,5 miljoni tonnini. Samal ajal transiitvedude maht kasvas ligi 5 protsenti. Lõviosa raudteevedudest moodustasid 25,5 mln tonniga naftasaadused, mille veomaht suurenes aastaga 1,7 mln tonni ehk 7,2.
?Venemaa planeerib vedude mahu kasvu, mis väljendub suurtes kapitaalmahutustes raudtee elektrifitseerimisse ja üha raskemate rongide kasutuselevõtmises,? ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv. ?Paistab, et Venemaa majandus on turumajandusele üleminekust tingitud langusest üle saanud. Sealne majanduskasv tugineb suures osas toorme väljaveole, aga ka välismaale voolanud kapital on hakanud tagasi tulema.?
Eesti Raudtee valmistub Venemaalt oodatavate senisest raskemate rongide vedamiseks veduriostuga USAst eeloleval kevadel.
Kuigi mõne kaubagrupi osas on prognoosid optimistlikud, näeb raudtee tänavuse eesmärgina olemasoleva veomahu säilitamist, ütles ettevõtte turundusdirektor Ain Kaljurand. Eesti transiidiäri kasvu mõjutab see, millal Venemaa muudab Eesti suhtes diskrimineerivalt kõrgeks kruvitud raudteetariife, lisas Kaljurand.
Suurte investeeringute tõttu Eesti kiireima mahukasvuga naftatransiidiettevõte Eurodek suurendas mullu oma veomahtu 17 protsendi võrra, vedades 7,4 miljonit tonni naftasaadusi võrreldes 2000. aasta 6,2 miljoni tonniga. Tänavuse aasta prognoosina pakkus Eurodeki müügijuht Eestis Mark Chagall 9 miljoni tonni töötlemist. Nii suure mahuga astub Eurodek kandadele Eesti seni suurimale naftatransiidifirmale Pakterminal, kelle aastane tootmismaht on sama suur.
Transiidimahtude kasvuennustuste mõjul rajatakse Muuga sadamasse lähiajal kaks uut süvaveekaid. Pakterminali süvaveekai maksumus on 205 miljonit krooni, Tallinna Sadama ehitatava viljakai pikendus maksab 175 miljoni krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele