Eesti meediaärimees Hans H. Luik müüs osaluse Baltimaade suurimas, 10 aastat tegutsenud reklaamifirmas AS Age Com.
Luik müüs osaluse möödunud aasta sügisel. Teine endine suurosanik Aimar Jugaste müüs oma osaluse juba poolteist aastat tagasi. Uuteks ligi 2/3 osalusega suurosanikeks on firma Läti tütarettevõtete juhid Rauls Viktorovs ja Andris Blaka ning Leedu tütarettevõtte juht Gintras Barauskas.
Hans Luik, kes on vaatamata osaluse müügile edasi firma nõukogus, keeldus oma osaluse müüki kommenteerimast. Ta ütles vaid, et Age Comi puhul on tegemist väärt ettevõttega, mis lisaks Balti riikidele omab märkimisväärset turuosa Ukrainas ja Valgevenes.
Luige ja Jugaste osaluse müügihinda polnud nõus avalikustama ka firma juhatuse esimees Kalev Raidjõe.
Raidjõe ütles omanikestruktuuri muutust kommenteerides, et nüüd on tegemist aktiivsete osanikega, mis aitab ettevõtet intensiivsemalt arendada. Ettevõttel laieneda plaanis pole, küll aga suurendada efektiivsust. Lisaks reklaamile pakutakse klientidele interaktiivseid teenuseid, näiteks veebiportaalide loomist. Raidjõel endal firmas osalust ega aktsiate ostuoptsiooni ei ole.
Valdusfirma Age Comi alla kuulub kokku 34 tütarettevõtet, mis tegutsevad nii reklaami kui kommunikatsiooni vallas. Firma konsolideeritud käive oli möödunud aastal ligi 900 mln krooni. 2000. aasta puhaskasum oli 5,7 mln krooni. Firma omakapital oli 2000. aastal 24,8 mln krooni. Tuntumad esindatavad kaubamärgid on Bates ning Saatchi Saatchi. Age Comi ettevõtete turuosa on Balti riikides 10-15%, Ukrainas ligi 25%. Valgevenes vastav statistika puudub.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.