Viljandi linn üritab maha müüa kahte suurt bussi, mille ta kolm aastat tagasi linnaliinidel sõitmiseks ostis ja kohalikule bussifirmale rentis, kirjutab Sakala.
'Viljandi linnaliinidega tegeleb nüüdsest maavalitsus ja meile muutusid need bussid üleliigseks,' rääkis linnamajandusameti juhataja Priit Vihuri.
Müüdavad Mercedes-Benzi bussid on valmistatud 1999. aastal ning Viljandis sõitnud kolm aastat. Liisinglepingu järgi tuli linnal busside eest viie aasta jooksul maksta üle kuue miljoni krooni, millest kaks miljonit andis teede- ja sideministeerium.
Tulevane ostja peab linnale busside eest maksma ligi kaks miljonit krooni ja jätkama kahe miljoni krooni suuruse liisingu tasumist. 'Pakkusime busse esimesena Viljandi ATP-le, kes on neid seni rentinud, kuid nad polnud hinnaga nõus' rääkis Priit Vihuri.
Viljandi ATP juhataja Ady Anijärv ütles, et firma pole veel otsustanud, kas eelläbirääkimistega oksjonil osaletakse, kuid esialgne pakkumine oli tema firmale liiga kallis. Seni on kohalikel linnaliinidel sõitev Viljandi ATP maksnud linnale busside eest 36 000 krooni kuus.
'Kui me neist bussidest ilma jääme, tuleb meil paar vanemat juurde osta, et linnaliinidel vedusid jätkata,' nentis Anijärv.
Müügis olevate busside vastu on huvi tundnud teistes Eesti linnades tegutsevad bussifirmad ja ka soomlased.
Lisaks suurtele bussidele on linnal veel kaks aastat vana 16 istekohaga Mercedese buss, mis on samuti renditud Viljandi ATP-le. Selle sõiduki kavatseb Viljandi endale jätta ja arvatavasti kohaliku kultuurimaja käsutusse anda. 'Sellega saavad koolid ja teised munitsipaalasutused vajalikke sõite tegema hakata, sest see tuleb linnale kindlasti odavam, kui seda teenust sisse osta,' selgitas Priit Vihuri.
Seotud lood
Keskpankade kullareservid
on jõuliselt kasvamas, millele on peamiselt kaasa aidanud arenevate riikide ostud, aga ka mitmed Ida-Euroopa riigid. Eesti Pank on nii kullareservide mahu kui ka osakaalu poolest maailmas viimaste seas, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) andmetest.