• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • 21.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ohtlik pole juht, vaid sõiduk

Ari Pesonen (43) ostis 2000. aasta alguses auto, kindlustas selle nõuetekohaselt ja maksis aasta aega kindlustusmakseid. Möödunud aasta veebruaris vahetas ta auto uue vastu, kuid hoolimata sellest, et ta polnud teinud ühtegi avariid, jättis kindlustusselts riskigrupi samaks.
?Jätkasin siis riskigrupis 120 ning tasusin seetõttu ka suuremaid kindlustusmakseid, kuigi minu meelest oleks pidanud see vähenema 100-le,? räägib Ari. Nüüd aasta alguses vahetas ta eelmise auto taas uue vastu ning ka seekord kirjutati tema kindlustuspoliisile kõrgeim riskigrupp.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi nõuniku Mait Mölderi selgitusel määratakse juurdesoetatud sõiduki riskigrupp, võttes aluseks kõik sõidukiomaniku nimel kehtinud või kehtivad liikluskindlustuspoliisid ning arvutatakse kaalutud keskmine.
?Meie arvates on see õige süsteem, aga real juhtudel annab sellise tulemuse, et boonus ei muutu,? räägib Mölder. ?Eeldusel, et ta pole kahjusid teinud, kuid vahetab igal aastal autot, siis selle metoodika tõttu tal boonus ei alane.?
Ari ütleb seepeale, et sellisel juhul peetakse ohtlikuks autot ennast, aga mitte selle juhti.
?Ma möönan, et see on selle süsteemi puudujääk ja see ei peaks niimoodi olema, aga paraku see nii on,? tõdeb Mölder.
Süsteemi järgi saab esmakordne kindlustusvõtja riskigrupiks 120, mille põhjal arvutatakse kindlustusmakse suurus. Mida väiksem grupp on, seda madalamaks kujuneb ka makse.
Kui aasta jooksul pole autojuht teinud ühtegi avariid, läheb grupp väiksemaks. Miinimum on 40. Avarii puhul korrutatakse juba väljaarvutatud kindlustusmakse veel kord 1,2 läbi. Liisingautode puhul kasutatakse rentniku boonust, mitte liisingufirma kui omaniku boonust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 13:23
Puhastusteenused – mida tuleks koristuspartneri valimisel arvestada?
Puhas töökeskkond tõstab inimeste motivatsiooni, mõjub hästi produktiivsusele ning jätab ka klientidele ning külalistele hea esmamulje. Tööruumides veedame väga suure osa oma ajast ning mitte keegi meist ei tunne end hästi ruumides, kus on üldine puhtuse tase madal.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele