Ülar Lauk • 21 jaanuar 2002

Maailma alkoholigigandid toovad turule Stolichnaya ja Sauza kokteilid

Reedel teatas maailma suuruselt 2. alkoholitootja, briti Allied Domecq, liidu sõlmimisest USA õlletootja Miller Brewing"iga. Uue liidu eesmärk on vodka Stolichnaya ja tequila Sauza põhjal tehtud kokteilide turule toomine, kirjutab Dow Jones.

Nii Stolichnaya kui Sauza brändid kuuluvad briti kompaniile.

Kevadel kavatsevad kompaniid alustada ameerika turu hõivamist. Kokteilide valmistamise, levitamise ja marketingi võtab enda peale Miller, mis kuulub Philip Morrisele ja haldab võimsat turustusvõrku USAs. Alustuseks kavatsetakse uusi jooke müüma hakata rohkem kui 500 000 jaemüügikeskuses.

Esmased investeeringud uue toodangu väljatöötamiseks, marketingiks ja reklaamiks on 50 mln dollarit.

Allied kavatses juba ammu tulla valmiskokteilide turule, mis osutus tema konkurendile, briti Diageo"le üsna tulusaks. Diageo laskis välja uudistoodangu nime all Smirnoff Ice. Valmiskokteilide turg on üpris noor - umbes 20-aastane. Alguse sai see kokteilidest, mis telliti lennukompaniide poolt.

Alliedi esindaja ütles, et uut toodangut kavatsetakse turustada kogu maailmas, kuid tähtaegadest veel ei rääkinud. Uues joogis on umbes 5% alkoholi.

<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/01/21-44-05.html>

Hetkel kuum