• OMX Baltic0,78%307,41
  • OMX Riga−0,15%874,22
  • OMX Tallinn0,54%1 918,68
  • OMX Vilnius1%1 192,78
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,41%8 768,01
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,9
  • OMX Baltic0,78%307,41
  • OMX Riga−0,15%874,22
  • OMX Tallinn0,54%1 918,68
  • OMX Vilnius1%1 192,78
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,41%8 768,01
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,9
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Samm sajandi projekti poole

Saarlaste kõrvad pani liikuma vastselt ühte heitnud kaksikliidu koalitsioonilepingu maaelu, regionaalne arengu ja keskkonnakaitse alajaotuse viies punkt, mille kohaselt koalitsioon ?jätkab uuringuid ja ettevalmistusi silla ehitamiseks mandri ja Saaremaa vahel, selgitades eelnevalt välja Saaremaa elanike arvamuse selles küsimuses?.
Ühendused on saareelanike jaoks olnud läbi aegade kuum teema, alustades Väikese väina tammi rajamisest kuni süvasadama ehitamisega seotud poleemikani välja. Viimane liigub nüüd riigifirmade taktikepi all ilmselt realiseerimise suunas. Silla ehitamine mandri ja Muhumaa vahele on aga hoopis teisest kaalukategooriast projekt, esialgsete küsitluste järgi kahe kolmandiku saarlaste toetusele vaatamata paljude jaoks utoopiline ettevõtmine.
Enamik kohalikest otsustajatest ja arvamusliidritest peab saare-mandri püsiühenduse problemaatika sätestamist koalitsioonileppes uueks etapiks sellealases diskussioonis. Kõnealuse punkti on seni populistlikuks tituleerinud mõõdukas Vambo Kaal, kuid tema kui silla/tunneli veenunud vastase, enamgi ? opositsiooni tõrjutud vastase puhul on see ootuspärane reaktsioon.
Märkimist tasub asjaolu, et püsiühendusega seotud poliitilist otsust ei suutnud teha võimutüüri juurest lahkuv kolmikliit, kelle juhtveduri Isamaaliidu toel sai ametisse tagasi praegu nn sillakomisjoni juhtiv Jüri Saar. Kriitikud näevad sillakomisjoni senises tegevuses variserlikkust ja püüdu kogu protsessi venitada aastani 2004, mil lõpeb Saaremaa Laevakompanii senine liinileping ja päevakorrale tõuseb uue sõlmimine.
Näis, kas osutuvad prohvetlikuks kunagise teedeministri Kalev Kuke sõnad, kes esimesel silla konverentsil möönis, et aastal 2007 veel Suurt Silda ei ole, aastal 2017 aga küll. Igal juhul on püsiühenduse teema sätestamine poliitilises dokumendis oluline samm selguse poole saarlaste sajandi projekti elluviimisel või mahamatmisel.
Autor: Mehis Tulk

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.02.25, 13:41
Kuidas noortes ärivaistu äratada? EBS Gümnaasium jagab kogemust
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele