Kümme sekundit enne seitset võetud kõne ei tähenda seda, et kohe algab helistajale Eesti Telefoni õhtune soodusaeg - arvesti tiksutab minuteid päevatariifi hinnaga ning operaator teenib lisaraha kliendi teadmatuse pealt, kirjutab Postimees.
Lauatelefoni- ja mobiilsideoperaatorid jätavad oma kõnedearvestuses kahe silma vahele üleminekud ühelt ajatariifilt teisele, erandiks on ainult Tele2.
Tavaliselt on see kasulik operaatorile, sest vähesed kliendid alustavad oma telefonikõnet või internetiühendust hommikul enne kella seitset, mil näiteks Eesti Telefon läheb öötariifi arvestuselt üle päevasele.
Marvi Taali pere tellis Eesti Telefonilt aasta lõpul Atlas nädalavahetuse andmesidepaketi, mis lubab tasuta internetti sissehelistamist nädalavahetusel ja riigipühade ajal.
?Paketi kuutasu on 150 krooni, tegime otsekorralduse ja esialgu arvetesse ei süvenenud,? lausus Taal. ?Alles pärast ühe tuttava hoiatust avastasime oma viimaselt telefoniarvelt, et reede õhtul 15 sekundit enne südaööd sisse helistatud, kuus ja pool tundi kestnud internetiühendus läks maksma 111 krooni.
Eesti Telefon tegi Taalile lisakroonide ulatuses tagasiarvestuse märkusega, et olgu see esimene ja viimane kord.
?Küsisin Eesti Telefoni kliendiprobleemidega tegelevalt inimeselt, kas nad on klientidele teatanud, et kõne hind arvestatakse selle alustamishetke minutitariifi alusel, ning sain eitava vastuse,? rääkis Taal. ?Tarbijana tunnen end petetuna.?
Tele 2 on suurte telefonioperaatorite seas ainus erand, mis arvestab ühe kõne kestel üleminekut teisele ajatariifile. Eesti Telefoni internetileheküljel olid aga eile selge sõnaga kirjas erinevate tariifide kehtivusajad ning polnud sõnagi selle kohta, et kõne hinda arvestatakse selle alustamisaja tariifi järgi.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.