• OMX Baltic−0,59%303,39
  • OMX Riga−0,04%874,62
  • OMX Tallinn−0,57%1 891,99
  • OMX Vilnius−0,08%1 186,21
  • S&P 500−0,2%6 117,23
  • DOW 30−0,32%44 414,92
  • Nasdaq −0,38%19 964,7
  • FTSE 100−0,54%8 719,49
  • Nikkei 225−0,27%39 164,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,15
  • OMX Baltic−0,59%303,39
  • OMX Riga−0,04%874,62
  • OMX Tallinn−0,57%1 891,99
  • OMX Vilnius−0,08%1 186,21
  • S&P 500−0,2%6 117,23
  • DOW 30−0,32%44 414,92
  • Nasdaq −0,38%19 964,7
  • FTSE 100−0,54%8 719,49
  • Nikkei 225−0,27%39 164,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,15
  • 24.01.02, 08:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mõis tegutseb Paldiskis

Tallinna ekslinnapea Jüri Mõis kavandab firmaga Samlarin Transit Service Paldiski Põhjasadamasse 350 miljonit krooni maksvat kaubaterminali, kirjutab Eesti Päevaleht.
Mõisa huvid võivad olla seotud mitme tuntud ärimehega loodud transiidifirmaga Meta Grupp Holding.
Paldiski Põhjasadama nõukogu liikme Tiit Maidre sõnul on Samlarin Transit huvitatud sadamasse terminali rajamisest ning ettevõttel on Põhjasadama juhtidega suulised kokkulepped olemas. Teise poole ühe esindajana nimetas Maidre Jüri Mõisa.
Maidre ütles, et otseselt pole Meta Grupp Holding sadamaprojekti vastu huvi üles näidanud. ?Sellest ettevõttest ei tea ma midagi,? lausus ta.
Põhjasadama juhi Rein Pinni sõnul on Samlarin Transitiga juba eelmisest aastast olemas eelkokkulepped 1,5 miljoni tonnise aastase läbilaskevõimega puisteaineterminali rajamiseks sadamasse, samuti süvakai väljaehitamiseks. ?Midagi ametlikult sõlmitud pole,? lausus Pinn.
Põhjasadama juhi sõnul võib projekti maksumus ulatuda hinnanguliselt kuni 400 miljoni kroonini. Esialgsete kavade kohaselt võtaks terminal enda alla umbes kolmandiku kaist, ülejäänut saaks kasutada sadama muus tegevuses.
Pinni sõnul puudub tal täpne ülevaade, kas Hansapank on valmis projekti rahastama, kuigi Samlarin Transit Service on pangaga läbirääkimisi pidanud.
?Praegu pole Samlarini esindajad meiega ühendust võtnud, nii et oleme ootaval seisukohal,? ütles Pinn. Tema sõnul ei kavatse Põhjasadam pikalt venitamistaktikat taluda, kuna sadamale on teinud pakkumisi ka teised operaatorid.
Samlarin Transit ServiceŽi juht Anatoli Stolbnik kinnitas, et projektiga seotud osapoolte huvi nii Euroopas kui Venemaal on olemas, kuid kuni pole konkreetseid kokkuleppeid, ei soovi ta seda kommenteerida. Ettevõtte huvi võib seletada sellega, et Põhjasadam pakkus 18 protsenti odavamaid tariife kui Tallinna Sadam.
Pinni sõnul on temani jõudnud jutud, nagu kavatseks Mõis või tema osalusega Meta Grupp omandada osaluse Samlarin Transitis.
Meta Holding Grupi omanikering on läbi teinud muutuse ? enne aastavahetust müüs osaluse maha Tallinna Sadama endine juhatuse esimees Enn Sarap.
Sarapi sõnul oli ta firma asutamise juures vaid kui logistiline nõunik, mistõttu pole tema lahkumises midagi imelikku. ?Teatasin oma soovist aktsiad maha müüa ning see lahendati ettevõtte siseselt,? lausus Sarap.
Hetkel kuuluvad Meta Holdingu omanikeringi Hannes Tamjärv, Jevgeni Bol?akov, Jüri Mõis, Mart Eenpalu, Meelis Lao ja Even Tudeberg.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.02.25, 13:41
Kuidas noortes ärivaistu äratada? EBS Gümnaasium jagab kogemust
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele