Eelmisel aastal suurenesid vene reklaamituru mahud 54%, näidates kõige kõrgemat kasvutempot läbi aegade. Reklaamile kulutati Venemaal 1,73 mld dollarit, millest suure osa moodustasid kohalikud reklaamiandjad. Mõnede kompaniide reklaamikulud on võrreldavad Coca-Cola ja Nestle kulutustega, kirjutab Vedomosti.
Esmakordselt alates 1994 aastast tuli suurimate reklaamiandjate hulka vene kompanii - Wimm-Bill-Dann (1994.a. võis rahvusvaheliste korporatsioonidega oma eelarvelt konkureerida vaid finantspüramiid MMM).
Wimm-Bill-Dann"i reklaamiosakonna juhi Olga Net?ajeva sõnul tekkis just möödunud aastal märgatav tarbijate huvi kasv keskmise hinnakategooria toodete vastu ja kompanii suurendas kulutusi oma piimatoodete Domik v Derevne ning Milaja Mila reklaamile 20%.
Venemaal jäid reklaamituru liidriteks sellegipoolest suured rahvusvahelised kompaniid. Margetingiagentuur RPRG andmetel kulutas korporatsioon Procter Gamble (brändid Blend-a-med, Fairy, Ace) reklaamile Venemaal 80,2 mln dollarit, Nestle (Nescafe, Rossija, ?ok) - 44,7 mln, Mars 41,1 mln.
Wimm-Bill-Dann kulutas 26 mln dollarit, millega oldi üle isegi näiteks Coca-Colast (18,6 mln).
Välisgigantidele jõudsid järele veel kaks vene mobiilsideoperaatorit - Mobilnõje TeleSistemõ kulutas 15,6 mln ja VõmpelKom (bränd Bi Lain) 11,8 mln dollarit.
Möödunud aastal suurenes märkimisväärselt keskmiste vene reklaamiandjate hulk, kes kulutasid reklaamile umbes 1 mln dollarit. Kui 2000.a. andis televisiooni reklaami umbes miljoni dollari eest 30-40 vene firmat, siis eelmisel aastal suurenes nende arv Venemaa suurima reklaamiagentuuri Video International analüütilise osakonna juhi, professor Viktor Kolomijetsi hinnangul 70-80ni.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/01/29-55-02.html>
Seotud lood
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.