• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,61
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,61
  • 29.01.02, 14:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedomosti: Vene reklaamiturg kasvas enneolematult

Eelmisel aastal suurenesid vene reklaamituru mahud 54%, näidates kõige kõrgemat kasvutempot läbi aegade. Reklaamile kulutati Venemaal 1,73 mld dollarit, millest suure osa moodustasid kohalikud reklaamiandjad. Mõnede kompaniide reklaamikulud on võrreldavad Coca-Cola ja Nestle kulutustega, kirjutab Vedomosti.
Esmakordselt alates 1994 aastast tuli suurimate reklaamiandjate hulka vene kompanii - Wimm-Bill-Dann (1994.a. võis rahvusvaheliste korporatsioonidega oma eelarvelt konkureerida vaid finantspüramiid MMM).
Wimm-Bill-Dann"i reklaamiosakonna juhi Olga Net?ajeva sõnul tekkis just möödunud aastal märgatav tarbijate huvi kasv keskmise hinnakategooria toodete vastu ja kompanii suurendas kulutusi oma piimatoodete Domik v Derevne ning Milaja Mila reklaamile 20%.
Venemaal jäid reklaamituru liidriteks sellegipoolest suured rahvusvahelised kompaniid. Margetingiagentuur RPRG andmetel kulutas korporatsioon Procter Gamble (brändid Blend-a-med, Fairy, Ace) reklaamile Venemaal 80,2 mln dollarit, Nestle (Nescafe, Rossija, ?ok) - 44,7 mln, Mars 41,1 mln.
Wimm-Bill-Dann kulutas 26 mln dollarit, millega oldi üle isegi näiteks Coca-Colast (18,6 mln).
Välisgigantidele jõudsid järele veel kaks vene mobiilsideoperaatorit - Mobilnõje TeleSistemõ kulutas 15,6 mln ja VõmpelKom (bränd Bi Lain) 11,8 mln dollarit.
Möödunud aastal suurenes märkimisväärselt keskmiste vene reklaamiandjate hulk, kes kulutasid reklaamile umbes 1 mln dollarit. Kui 2000.a. andis televisiooni reklaami umbes miljoni dollari eest 30-40 vene firmat, siis eelmisel aastal suurenes nende arv Venemaa suurima reklaamiagentuuri Video International analüütilise osakonna juhi, professor Viktor Kolomijetsi hinnangul 70-80ni.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/01/29-55-02.html>

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 15:03
Alexela ekspert: „Selline energiapoliitika kujundamine ei tohiks olla kohane demokraatlikule riigile“
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele