Hiiumaal mullu alla kukkunud lennuki kindlustaja ei näe seost lennukil An-28 lasunud kindlustuse ja Tallinna-Kärdla liinil lende korraldanud kompanii ELK Lennuliinid vahel ning keeldub esialgu väljamaksetest, kirjutab Postimees.
Lennufirma Enimex juhatuse liige Gennadi Lazurin ütles, et Venemaa kindlustusfirmal Ingosstrahh pole alust väljamakseteks lennuki reisijatele, kuigi Enimex oli lennuki nõuetekohaselt kindlustanud. ?Maksaksime hea meelega inimestele nende kahjud välja, aga meil puudub selleks juriidiline õigus,? vahendas Lazurin kindlustuse esindaja sõnu.
Lazurini sõnul ei teatanud lende korraldanud kompanii ELK Lennuliinid (ELK) kindlustusfirmale, et kasutab Enimexi lennukit oma liinil. ?ELK oleks pidanud tegema kindlustusele sellekohase avalduse,? selgitas Lazurin. Sellega nõustunud kindlustus andnuks välja lepingu lisa, millega määrab liinioperaatori soodustatud isikuks, kelle korraldatud lendudel olnud reisijatel on samuti nagu Enimexi klientidel õigus kindlustuskaitsele.
Advokaadibüroo Kaasik Co vandeadvokaadi abi Kati Raudsepp, kes esitab lennukatastroofis kannatada saanuid, pole lennufirmadele koondatud kahjunõudeid veel esitanud. Nõue peaks valmima järgmise nädala lõpul ning seetõttu polnud Raudsepp nõus ka kannatanute poolt soovitud summat avaldama.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.