Jaanuaris olid mahuliselt võrdselt turuliidrid Postimees ja Äripäev, netokäibelt aga Postimees, kes teenis 3,8 miljonit krooni reklaamiraha, selgub meediaanalüütik Toomas Leito ülevaatest.
Reklaamiga teenis Äripäev 3,2 miljonit krooni, Eesti Ekspress 2,9 miljonit krooni, Eesti Päevaleht 2,6 miljonit krooni ja SL Õhtuleht 1,7 miljonit krooni.
?Aasta algas reklaamiturul kesiselt. Jaanuaris liikus lehtedes reklaamiraha sama palju kui mullu,? nendib Leito. ?Kuna hinnad on tõusnud, siis mahud vähenesid. Arvan, et trend paraneb, eriti sügisel.?
Võrreldes 2001. aasta jaanuariga vähenes reklaamimaht ajalehtedes 43 külge ehk 6%.
Mahtude muutus: SL Õhtuleht ?4%, Eesti Päevaleht ?4,3%, Postimees ?10,9%, Äripäev ?17,4% ja Eesti Ekspress (ilmus number rohkem) +13,3%.
?Vähenemine oleks olnud suurem, kui Eesti Ekspress poleks ilmunud selle aasta jaanuaris numbri võrra rohkem kui mullu. Rahaliselt jäid lehed enamvähem samale tasemele kui mullu,? kirjutab Leito.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.