• OMX Baltic1,27%303,76
  • OMX Riga0,16%879,95
  • OMX Tallinn0,63%1 897,86
  • OMX Vilnius1,15%1 172,65
  • S&P 500−0,21%6 055,5
  • DOW 30−0,37%44 426,8
  • Nasdaq 0,01%19 645,97
  • FTSE 1000,34%8 807,44
  • Nikkei 2250,42%38 963,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%97,9
  • OMX Baltic1,27%303,76
  • OMX Riga0,16%879,95
  • OMX Tallinn0,63%1 897,86
  • OMX Vilnius1,15%1 172,65
  • S&P 500−0,21%6 055,5
  • DOW 30−0,37%44 426,8
  • Nasdaq 0,01%19 645,97
  • FTSE 1000,34%8 807,44
  • Nikkei 2250,42%38 963,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%97,9
  • 04.02.02, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Heineken ostab 400 mln dollari eest vene õlletehase

Hollandi õlletootja Heineken teatas, et on saavutanud kokkuleppe Peterburgi õlletehase Bravo, mis toodab Venemaal tuntud Botchkarjovi õlut, ostmiseks 400 mln dollari eest. Tegemist on vene õlleturu suurima tehinguga, teatab Vedomosti.
Sellega lisandus vene turule Sun Interbrew, SAB, Hartwall ja Carlsbergi kõrvale veel üks kuulus Lääne õllefirma.
Heineken maksab nii suure summa, sest see oli praktiliselt viimane võimalus hüpata äraminevale rongile - turg on juba jagatud suurtegijate poolt.
Bravo asutati 1993.a. Islandi ärimeeste Thor Bjorgolfssoni ja Magnus Torstensoni poolt, Botchkarjovi õlut hakati tootma alles 1999 aastal.
Möödunud aastal tootis Bravo 23 mln dekaliitrit õlut ja 4,5 mln dekaliitrit madala alkoholisisaldusega kokteile.
Heinekeni pressiteates räägitakse, et tehing lõpetatakse täpselt aasta pärast. Selleks ajaks loodetakse, et Bravo tõstab tootmismahtusid 52,5 mln dekaliitrini.
Konkureeriva õllekompanii Baltika juht Taimuraz Bollojev räägib, et 400 mln dollari eest võinuks Venemaale ehitada 4 sellist tehast, kuid ehitus ja brändide reklaam võtab aega ja nüüd maksiski Heineken selle kinni. Botchkarjovi õlle reklaamiks kulutati turundusagentuur RPRG andmetel eelmisel aastal 5,2 mln dollarit.
Heineken kavatseb jätkata Botchkarjovi ja Ohota markide väljalaskmist, samuti Löwenbrau ja Bear Beer"i turustamist.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/02/04-55-01.html>

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:50
Kulla ülemaailmne nõudlus tõusis 2024. aastal uue rekordini
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele