Raamat käsitleb põhiliselt isiklikku müüki, kuid annab ka üldisi turunduslikke teadmisi. Kuna tänapäeval on müüjast saanud võtmeisik, kellest sõltub nii tootejuhtide kui teistegi turundajate töö edukus, esitatakse müüjate teadmistele ja isikuomadustele kõrgemaid omadusi kui see sageli kombeks on.
Käsiraamatu esimeses osas tutvustatakse edu võtmetegureid: müüja isikuomadusi, müügitoetust ja selle komponente (soodustusi, reklaami), hinda, müügitöö liike, ettevalmistust isiklikuks müügiks, klientide leidmise meetodeid ning tuuakse välja põhilised komistuskivid turundus- ja müügitöös.
Teises osas lahatakse läbirääkimisi ja suhtlemise aluseid: läbirääkimisprotsessi, suhtlemisvigu, suhtluskanaleid ja reklaami, otsepostitust, müügisoodustust, suhtekorraldust ning meediat müügitegevuses.
Kolmas osa on pühendatud aktiivse müügi erinevatele etappidele ning telefoni- ja internetimüügile. Käsiraamatuga kaasnev töövihik on mõeldud abivahendiks ajurünnaku korraldamiseks.
ANN VIHALEM
Tallinna Tehnikaülikooli turunduse õppetooli dotsent
Käsiraamatu struktuur ei ole loogiliselt arendatud ega tasakaalustatud. Häirivad ka raamatus esinevad kirjavead. Tõsise puudusena tuleb märkida seda, et kuskilt ei tule välja koostajate nimed ega ka see, mis allikate põhjal on üllitis kokku pandud. Samas tuleb nentida, et osa teksti on copy ja paste meetodil sõna-sõnalt üle võetud raamatust Marketing. Hind, müük, reklaam (Koostaja: A. Vihalem. Külim. 1996). Isegi aegunud näited 90. aastate algusest on kandunud anonüümsesse müügikäsiraamatusse. Kes on Demolot OÜ, kes nõuab tarbijalt kõrget hinda kunstlikult miksitud käsiraamatu eest? Missugust konsultatsiooni on andnud Merike Traat? Missugused on firma õigused ja millega on firma õigused kaitstud? Õigused on ju eelkõige kirjastusel Külim, kes on deklareerinud: "Kõik kasutamisõigused kuuluvad autorile ja kirjastusele "Külim".
Autor: ÄP
Seotud lood
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.