Viljandi linnas ja selle lähiümbruses inimesi sõidutav aktsiaselts Viljandi ATP jääb sel kuul riigi toetusest ilma, sest pole endale muretsenud sobivas vanuses busse, kirjutab Sakala.
Transpordifirma pidi juba eelmise aasta lõpuks bussiliiklust korraldavale maavalitsusele esitama dokumendid selle kohta, et tal on Viljandi lähiliinidel sõitmiseks piisaval hulgal alla 15 aastat vanuseid busse, kuid seni on firmal puudu vähemalt kuus bussi.
'Viljandi ATP on teatanud, et neist mitteolenevatel põhjustel pole nad saanud busse õigeks ajaks muretseda,' rääkis Viljandi maavanem Helir-Valdor Seeder. 'Viljandi maakonna ühistranspordi komisjonile oli see küll selgitus, kuid mitte õigustus.'
Et Viljandi ATP jätkab linnalähiliinidel sõitmist ka vanemate bussidega, kui on maavalitsusega sõlmitud lepingus fikseeritud, siis jätab riik bussifirma veebruaris 190 000 krooni suuruse dotatsioonita.
Viljandi ATP juhataja Ady Anijärv on selgitanud, et eelmise aasta lõpus jäi kaheksa oodatud bussi Viljandisse saabumata sel põhjusel, et bussifirma ja müüja vahel tekkis arusaamatus. Need bussid, mis pidid Viljandisse tulema, anti hoopis teisele firmale.
Praegu on Viljandi ATP küll uued sõidukid saanud, kuid pärale on neist jõudnud vaid kaks. Üks on alles Soomes ja ülejäänud on halvasti vormistatud dokumentide tõttu tollis kinni.
Anijärv oli eile veendunud, et kõik puuduvad bussid jõuavad hiljemalt märtsi lõpuks Viljandisse ja hakkavad siinseid inimesi sõidutama. Seda, kuidas firma kuu aega ilma riigi rahata hakkama saab, ei osanud Anijärv eile kommenteerida.
Juhul kui bussid aprilli alguseks kohale ei jõua, on maavalitsus sunnitud lepingu Viljandi ATPga lõpetama ning korraldama Viljandi ja selle lähiliinide teenindaja leidmiseks uue konkursi.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.