• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,15%38 727,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,75
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,15%38 727,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,75
  • 12.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liising lubab paindlikult tarbida

Tavaliselt peetakse liisinguks ainult esimest, sest sellega vara soetades teeb klient sissemakse ja tasub regulaarselt igakuiseid makseid, kuni eseme hind saab tasa. Lepingu lõppedes saab klient liisitud vara endale.
Kasutusrendi lepinguga aga kasutab klient liisitavat vara rendiperioodi jooksul, hiljem on tal võimalus selle jääkväärtus tasuda ja asi välja osta või liisingfirmale tagastada. Transpordivahendite soetamisel pooldavad kasutusrenti enamjaolt firmad, sest neid ei huvita auto omamine, vaid see, et tal saaks sõiduvahendit kasutada. ?Kui leping on sõlmitud kolmeks aastaks, annab selle lõppedes ettevõte tavaliselt auto tagasi ja valib uue, millega järgmist lepingut alustada,? sõnas Hansaliisingu teenusliisingu müügijuht Risto Ojassaar.
Lisaks saab sellega siduda mitmesuguseid teenuseid. Sobivaim on see autode puhul, millede püsikulude tasumata jätmine võib tuua kaasa probleeme. ?Kui firma ei taha muretseda näiteks kindlustuse arvete tasumise pärast ja laseb selle liisingfirmal ära teha, siis on võimalik see lisada kuumaksele,? selgitas Ojassaar. ?Teenusliisingu puhul saab klient kasutada ka rendileandja väljastatud soodustustega kütte krediitkaarti, et vabaneda sularahaga arveldamisest.?
Eesti suurim teenusliisinguleping sõlmiti Scania Eesti ASi ja Saku Autobaasi vahel. Viimane soetas 30 uut raskeveokit.
Et teenusliising säästab Ojassaare sõnul kliendi aega ja vaeva ja on seetõttu eriti praktiline firmadele ja eraisikutele, kes soovivad täielikult keskenduda oma põhitegevusele või kelle aeg on kallihinnaline või piiratud.
Inimesed seevastu eelistavad rohkem kapitalirenti, sest neile on oluline kindlustunne. ?Paljud eraisikud kardavad kasutusrenti, sest nad maksavad ju kolm aastat ja lepingu lõppedes pole auto ikka nende oma,? selgitas Ojassaar. Need, kes kasutusrendi siiski valivad, teevad seda Ojassaare sõnul peamiselt väiksema kuumaksu tõttu. Hinnavahe sõltub eseme maksumusest ja rendiperioodi pikkusest. Jäägi võib korraga kinni maksta või siis rendiperioodi pikendada. See oleneb eseme jääkväärtusest.
Scania Eesti ASi juhatuse esimees Janno Karu lisas veel, et kui auto väljaostu puhul on garantii üks aasta, siis teenusliisinglepingu puhul kehtib garantii kogu liisingperioodi jooksul.
?Samas saab masinad kohe kasumit teenima panna ega pea ootama, et autod end ära tasuksid,? lisas Karu.
Lisaks maandab kasutusrent oluliselt riske. ?Kui firma võidab näiteks viieks aastaks linna ühistranspordi konkursi, ei ole kindel, et nad ka järgmise konkursi ka võidavad,? selgitas Karu. ?Nii pole ettevõtjal püsikulude näol rahalisi kohustusi.?
Saku Autobaas (SAB) soetas teenusliisinguga 30 uut veoautot, sest firma on rahvusvahelise transpordi ettevõte ja tahab rahvusvahelise transpordiga ka tegeleda. Millega me ei taha tegeleda on autode hooldamine, remontimine ja hiljem ka autode müügiga.
Sellepärast otsisimegi endale partneri, kes need toimingud meie eest teeb. Nii saame paljudest muredest lahti, et keskenduda oma põhitegevusalale. Kui näiteks liisingfirmal on vaja midagi Euroopasse transportida, siis ei tee nad seda ise. Me teeks seda meelsamini.
Samas pole meie eesmärk autosid omandada, et need hiljem suure raha eest maha müüa ja siis õndsaks saada. Kasutatud autode müük pole meie tegevusala, kuigi nii saaks tõesti võib-olla osa raha tagasi. Kuid me pole müügi alal asjatundjad ega tea, kui palju maksavad veokid aastate pärast ja palju sealt raha tagasi tuleks.
Mis autodest liisingperioodi lõpus saab, me veel ei tea. Võimalus on lepingut pikendada, masinad välja osta või need tagasi anda. Kuid see selgub hiljem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele