Hiljuti Eestisse müügile jõudnud uus Kia Carnival ei erine välimuselt oma eelkäijast kuigivõrd. Küll aga on toimunud arvestatavad muudatused auto tehnilises pooles, muudetud on ka sisemust klientidele käepärasemaks ja mugavamaks.
Põhiline uuendus ongi uus 2,9-liitrine ühisanumsissepritsega turbodiiselmootor, mis hetkel on ka ainus kogu mudelivalikus. Kütusekulu on tehniliste andmete järgi maanteel 6,6 liitrit 100 kilomeetri kohta. Tegelikult eeldab sellise säästlikkuse saavutamine mootorilt korralikku sissesõitu ja alles 10 000 piirimail saavutab mootor õige töörütmi. Igatahes on keskmine kulu 8,2 liitrit 100 km kohta ahvatlev number, mis tegelikkuses võib olla küll kuni liitri jagu kõrgem, kuid seegi juba suur asi. Eriti, kui arvestada, et tegemist pigem bussisarnase sõiduki kui autoga.
Päris bussiks Carnivali siiski ei nimeta, sest tehnilistes andmetes lubatud 7 istekohta ei saa kuidagi tõsiselt võtta. Nimelt on Carnivali loojad lähenenud ?mahtuniversaalindusele? eht-ameerikalikult, ehk esimeses ja teises istmereas on kaks istet, taga kolm. Seda aga vaid idee järgi, sest kolmekesi kolmandal pingireal istuda on üsna raske isegi väikestel lastel, täiskasvanutest rääkimata. Pingi keskel asuvad turvavööde kinnitused ja muud mügerikud saavad tõeliseks nuhtluseks, ega lase end mugavalt tunda. Pikkusest on põlveruumi igas istmereas, istmeid saab nihutada edasi-tagasi, seljatugesid langetada jne. Lisaks käetoed, kliima reguleerimine tagaistujatele ja muud mugavused.
Carnival on väiksemale seltskonnale igati sobilik sõiduriist just pikematel reisidel. 75 liitrit mahutava kütusepaagi ühe täiega katab maanteesõidul 1100 kilomeetrit ja kui näiteks 6 inimest otsustavad kevadel Genfi autonäitusele sõita, kulub neil edasi-tagasisõiduks vähem kui viis paagitäit kütust, ehk 4000 krooni. Carnival on ka üks väheseid diiselmootoriga mahtuniversaale, millele saab automaatkäigukastiga veelgi sõidumugavust lisada.
Igatahes proovisõidul üllatas uus diiselmootor mitme kandi pealt. Esiteks on ühisanumsissepritsega mootor oluliselt vaiksem kui tavalise kõrgsurvepumbaga diisel ning maanteesõidul ei ole mootori häält peaaegu üldse salongi kosta. Kiirendust jagub autole piisavalt, ehkki 144 hj ei ole 2 tonni liigutamiseks just teab mis ülearu suur number. Vedrustus on autol pehme, kohati vaat et liigagi. Kolmandal istmereal istudes on tunda, kuidas auto tagaosa ?lainetab?, juhi rolli täites seda tunnet õnneks siiski ei taju. Ja mis kõnealuse auto puhul peamine: tema hind algab juba 279 900 kroonist. Kui mudelivalikusse lisandub ka 2,5-liitrine V6 bensiinimootor, siis juba suisa 249 900 kroonist. Carnivali tipmine mudel de Luxe, mis sisaldab pea kõike, mida üks auto sisaldada saab, maksab 369 900 krooni.
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.