• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • 21.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Politseis on liiga palju ülemusi

3. juulil 2001 kiitis valitsus heaks politseivaldkonna prioriteetsed arengusuunad aastani 2006. Peab märkima, et osa arengusuundades toodust on igati aktsepteeritav tänagi ning seda saab aluseks võtta politsei pikaajalise arengukava koostamisel. Arengusuundade ilmne nõrkus on selle rakenduspool ning detailide läbiarutamatus politseis ja ühiskonnas laiemalt.
Enamik politseinikke ei tea täna, mida uued ümberkorraldused neile ja kogu politseile tähendavad. Seda ei tea ka omavalitsused. On täiesti selge, et ühisaruteludeta ei saa ümberkorraldustel mingit edu olla ning käsukorras muudatusi ellu ei vii. Märgiksin siin olulisemad põhiseisukohad.
Igas omavalitsuses peab olema vähemalt oma konstaabel. Oleme asunud looma konstaablijaoskondi nt Saaremaal, õigemini taaslooma, kuna mitmes maakonnas eksisteerisid need varem pikka aega.
Politseiorganisatsiooni funktsionaalne selgus ehk selge määratlus, kes mille eest ja kui palju vastutab. Tänases Eesti politseis ning eriti keskaparaadis valitseb selles osas suur segadus. Siseministeerium plaanib siin süsteemi korrastada.
Igapäevane politseitöö operatiivjuhtimine peab toimuma politseiprefektuurides. Suures osas see nii ka toimub. Ministeerium peab vajalikuks juhtimistasandite korrastamist, liigsete juhtimislülide kaotamist ehk teisisõnu: iga liiki ülemuste arvu viimist miinimumini.
Politsei tuleb vabastada sellistest ülesannetest, mida saavad täita teised organisatsioonid. Pean silmas eelkõige mitmesuguseid valveülesandeid.
Politsei peab pakkuma inimestele kiiret ja nähtavat teenust. Olukord on küll aasta-aastalt paranenud, kuid rahul siiski täna olla ei saa. Tegelikult on sellise kiire ja professionaalse teenuse pakkumine üks alustaladest, millel rajaneb politsei usaldusväärsus ning rahva turvatunne. Siseministeerium kavatseb seda politseilt ning eriti selle juhtidelt järjekindlalt nõuda. Viimase aja personalivahetused olnud paljuski tingitud nimelt sellest, et juhid ei suutnud ministeeriumi selle nõude täitmist tagada. Asjatu on siit otsida muid põhjusi. Ministeerium kavatseb oma nõudmistes olla järjekindel, seda tuleb kõigil politseijuhtidel arvestada.
Siseministeeriumi seisukoht on, et kergem ja ka odavam on võidelda kuritegevuse põhjuste kui tagajärgedega. Selline seisukoht eeldab koostööd teiste riigiasutustega, omavalitsuste jt organisatsioonidega. Selles kontekstis näeme kohta ka munitsipaalpolitseil, kui omavalitsused peavad vajalikuks neid moodustada, ning ka abipolitseinikel, naabrivalvel jne.
Üldiste põhimõtete rakendamine võimaldaks kaasata õiguskorra kaitsesse võimalikult laia ringi inimesi, kuivõrd teiste riikide praktika on selgelt näidanud: ainuüksi politsei jõupingutustest ei piisa hea tulemuse saavutamiseks.
Siseministeeriumi selle aasta prioriteediks korrakaitses on Tallinn. Seda mitmel põhjusel, millest olulisemaid on kuritegevuse olukord linnas. Suuname kõik reservid tänavu Tallinnasse, kuna Tallinna probleemid on olnud liialt kaua lahendamata. Kahtlemata tuleb ka politseiametil keskenduda Tallinna probleemidele ning neid lõpuks lahendama asuda. Muud meetmed (nt korrakaitseüksuse loomine, personalimuudatused) on abistava iseloomuga ja suunatud meie põhieesmärgi saavutamisele. Aeg näitab, kuidas suutsime ülesanded täita.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 11:35
Ettevõtete territooriumid peidavad endas palju tuleohutusriske – kuidas neid maandada enne, kui käib päriselt „pauk“?
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele