Majandus- ja keskkonnaministeerium kaaluvad oktaanarvuga 80 kütuse kasutusaja pikendamist, kuna Eestis liigub veel ligi 10 000 seda tüüpi bensiini vajavat sõidukit, kirjutab Postimees.
Majandusministeeriumi 2000. aastal vastu võetud määrus keelab uuest aastast kõikide eurostandardile mittevastavate bensiinide kasutamise.
Keskkonnaministeeriumi keskkonnakorralduse ja tehnoloogiaosakonna nõuniku Viktor Grigorjevi sõnul võivad vanemad Moskvit?id ja veoautod vajada siiski ka 80 oktaaniarvuga kütust, 95ga võib neil tekkida tehnilisi probleeme.
?Et Euroopa Liiduga ühinemine on edasi lükkunud, pole ka kohustust neid kütuseid veel kaotada,? tõdes ta.
Vanaautoklubi Unic Seeniori ekspresidendi Valeri Kirsi sõnul saab küll vanaautos 95t kasutada, kui sellele kalleid välismaalt ostetud lisandeid juurde valada.
Kirsi sõnul on tal endal veel vana, oktaanarvuga 80 kütust varuks, et mõnel olulisemal üritusel sõita. Tallinnast on Kirsi sõnul sellist kütust peaaegu võimatu saada, seda tuleks otsida vanadest kolhoositanklatest.
Samas on riigi poliitika Kirsi sõnul kummaline, sest ühest küljest oleks nagu vanaauto puhul tegemist kultuuriväärtusega, teisalt aga üritatakse seda maksudega täiesti välja tõrjuda.
Seotud lood
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.