• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • 22.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes tegi taas ilma Opel Astra

Soome automüügis tegi möödunud aastal juba teab mitmendat aastat järjest ilma Opel Astra. Aasta alguses tundus, et Opel Astra vananev mudel peab lõpuks ometi hakkama alla vanduma oluliselt värskemale Ford Focusele, kuid võta näpust: aasta müüduima auto tiitel läks ka seekord konkurentsitult Opel Astrale.
Teiseks soomlaste lemmikuks osutus Toyota Avensis, uus Ford Mondeo oli kolmandal ning Focus alles neljandal kohal. Viimase läbimüük langes võrreldes 2000. aastaga ligi kolmandiku, samal ajal kui uus Mondeo tõstis selle mudeli läbimüüki ligi 84 võrra.
Müüduima automargi tiitel kuulus siiski Toyotale, sest lisaks Avensisele müüs Soomes väga hästi ka Corolla ja Yaris, ning jääb üle põnevusega oodata, kas uus Corolla suudab alanud aastal lõpuks ometi Astra ainuvalitsemise lõpetada.
Kui Soome mullust automüüki tervikuna vaadata, siis ega seal midagi kiita ei olnud. Kogumüük langes 2000. aastaga võrreldes ligi 19 võrra ning enamus laiatarbemarke olid langejate poolel. Suurima plussi sai mullu kirja Hyundai ? tema läbimüük kasvas koguni 9700! Paraku ei saa seda numbrit väga tõsiselt võtta, sest Korea autode müük oli Soomes vahepeal sootuks seiskunud. Sealne Suzukide müüja võttis aga Hyundai müügi uuesti käsile vahetult 2000. aasta lõpus ning selle aasta numbri sisse mahtus tookord tervelt 3 müüdud autot. Nii kujunesidki müüginumbrid: 2000. aastal 3 autot, 2001. aastal 294 autot. Märksa suurema hüppe üles tegid seega hoopis Citroen ja Honda (7,8 ja 7,4), suurim langeja oli Soomes 61 protsendiga Subaru.
Uus aasta algas soomlastele aga taas langusjoones. Võrreldes 2000. aasta jaanuariga oli müük väiksem 3,3 võrra. Jaanuari müüduim auto oli sedapuhku Nissan Almera, uus Co-rolla oli tõusnud juba neljandaks. Mullune liider Opel Astra oli langenud 7. kohale. Sellele vaatamata müüakse Soomes ühes kuus pea sama palju autosid kui meil terve aasta jooksul. Jaanuari uute sõiduautode kogumüük oli 12 134 autot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele