Tarbijakaitseamet kontrollis jaanuaris 374 kaubandus- ja teenindusettevõtet ning määras rahatrahve 70 120 krooni ulatuses 57 õigusrikkujale.
Tarbijad esitasid jaanuaris 146 avaldust, sh kaubanduse kohta 64 (44% üldarvust), millest 52 olid seotud tööstuskaupadega (jalatsid - 14; autokütus ja määrdeained ? 6; rõivad - 7; mööbel - 4; telefoniaparaadid - 7) ja 8 toidukaupadega. Teenuste kohta laekus 79 pretensiooni (54%üldarvust), millest 16 pöördumist olid seotud kommunaalteenustega (küte, vesi- ja kanalisatsioon, gaas), 12 elektritöödega, 6 ehitusteenindusega ja 7 telefoniteenustega. Muud avaldused jagunesid väga erinevate valdkondade vahel (turism - 4; ühistransport - 5).
Tarbijakaitseameti info ja nõustamise telefonil 6 201 707 selgitati 572 tarbijale, kuidas kaitsta oma õigusi ning esitada pretensiooni teenuse või kauba müüjale.
Kaupade ostuga kaasnenud arusaamatuste lahendamiseks pöördus infotelefonile 368 tarbijat. Valdavalt ei oldud rahul tööstuskaupade kvaliteediga (345), kusjuures jalatsiprobleemidega pöörduti 74 korral. Tehnikakaupade garantiiga pöördus ametisse 68 tarbijat. 23 juhul oli probleeme toidukaupadega.
Teenustega seoses helistati 204 korral, sh 79 tarbijat ei olnud rahul kommunaalteenustega. Teenindusettevõtetega (remondi- ja ehitustööd, turism, elektrisideteenused, jne) oli probleeme 125 juhul.
Seotud lood
Aastal 2017 esimese suurema bitcoini buumi ajal, mida juhtiv majandusmeedia aktiivselt kajastas, väljendasid paljud professionaalsed investorid ja finantsettevõtete juhid krüptovarade tuleviku suhtes tõsist skeptilisust. J.P. Morgani (JPM) juht Jamie Dimon pidas krüptovaluutatehinguid pettuseks ja ütles, et vallandab iga ettevõtte töötaja, kes selle nimel bitcoinidega kaupleb. Kongressi kuulamistel nimetas Dimon krüptoraha tokeneid "detsentraliseeritud püramiidskeemideks" ja soovitas valitsusel nendega seotud tehingud keelata.