Kui teostuvad Eesti, Läti ja Leedu raudteelaste kõige julgemad unistused, võib juba 2007. aastal teha oma esimese sõidu uus ja igati euroopalik 18 tunniga Tallinnast Varssavisse jõudev kiirrong, kirjutab Postimees.
Kolme Balti riigi ühisprojektina ettevalmistatava Tallinna-Varssavi kiirrongiliikluse käivitamiseks on neli varianti, millest kõige tagasihoidlikum näeb ette olemasoleva raudtee kohendamist, kõige radikaalsem aga täiesti uue kiirraudtee ehitamist.
?Eesti raudteeamet toetab kindlalt uue raudtee ehitamist koos kõige sinna juurde kuuluvaga,? ütles raudteeameti peadirektor Oleg Epner. ?Uus raudtee tähendaks ka moodsat rongi, kus reisijatel oleks võimalik valida eri klasside vahel.?
Sellisesee kiirrongi hakkaksid kuuluma ka autovagunid, mis võimaldavad reisijal Tallinnas oma masina rongile laadida, ise kupeesse puhkama minna ning järgmisel hommikul Varssavis uut päeva alustada.
Epneri sõnul peaks uus rong Tallinnast Varssavisse sõitmiseks vajama mitte rohkem kui 18 tundi, sest vastasel juhul kaotaks ta kiiruses bussidele. Vähemalt 140kilomeetrise tunnikiirusega liikuv rong teebki aga vajalikuks uue raudtee ehitamise või olemasoleva tõsise kohendamise.
Epneri sõnul on esimeseks oluliseks sammuks Balti riikide ühine rahataotlus Euroopa Liidule, et finantseerida raudtee ehitamiseks vajalikke uuringuid.
Seotud lood
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.