• OMX Baltic0,42%305,03
  • OMX Riga−0,5%875,52
  • OMX Tallinn−0,01%1 897,64
  • OMX Vilnius0,71%1 180,92
  • S&P 5001,04%6 115,07
  • DOW 300,77%44 711,43
  • Nasdaq 1,5%19 945,65
  • FTSE 100−0,49%8 764,72
  • Nikkei 225−0,4%39 301,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • OMX Baltic0,42%305,03
  • OMX Riga−0,5%875,52
  • OMX Tallinn−0,01%1 897,64
  • OMX Vilnius0,71%1 180,92
  • S&P 5001,04%6 115,07
  • DOW 300,77%44 711,43
  • Nasdaq 1,5%19 945,65
  • FTSE 100−0,49%8 764,72
  • Nikkei 225−0,4%39 301,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • 25.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksumaksja õigused on senisest paremini kaitstud

Eesti Maksumaksjate Liidu hinnangul toob vastuvõetud seadus maksumaksja ja maksuhalduri suhetesse uue dimensiooni, sest poolte õiguseid ja kohustuseid on praegusega võrreldes oluliselt põhjalikumalt selgitatud.
___________________________________________
Uus seadus reguleerib esmakordselt järgmisi küsimusi:
1) Seadusliku esindaja ja vara valitseja kohustused seoses nende esindatava või valitsetava varaga seotud maksukohustustega (§8).
2) Maksuhalduri põhikohustused lähtuvalt haldusmenetluse üldprintsiipidest (nt uurimispõhimõte, kaalutlusõigus).
3) Maksumaksja põhiõigused ja maksumenetluse käigus tema kaitset tugevdavad sätted. Näiteks õigus erapooliku ametiisiku taandamisele, tõlgile, võimalusele taotleda menetlustähtaegade ennistamist ja pikendamist.
4) Laiendatud on kolmandate isikute ringi, kellelt maksuhaldur saab nõuda teise isiku maksuvõla tasumist (§38-42).
5) Täpsemalt on reguleeritud maksudeklaratsioonide esitamisega seonduvaid küsimusi ning tõendite kogumist maksuhalduri poolt sh eraldi kontrolli liigina on käsitletud kontrolli läbiviimist maksukohustuslase juures ehk revisjoni, mis toob kaasa maksukohustuslase kohustuste mahu suurenemise ning vajab seetõttu eraldi regulatsiooni.
6) Lähtuvalt sunniraha ja asendustäitmise seaduses sätestatust on maksuhaldurile antud võimalus rakendada uusi sunnivahendeid (sunniraha, asendustäitmine) mitterahaliste kohustuste täitmisele sundimiseks.
7) Sätestatud on majandusliku tõlgendamise reeglid, mis lähtuvad tehingute majandusliku sisu eelistamisest juriidilisele vormile. Sellised reeglid on vajalikud ühetaolise maksustamise tagamiseks ning olukorra ärahoidmiseks, kus tehingupooled saaksid võimaluse oma maksukohustuses ise kokku leppida.
8) Maksuhalduri haldusaktide sisu ja liigitus muudetakse paremini mõistetavaks, samuti käsitletakse maksuteadete ja maksuotsuste muutmist ja kehtetuks tunnistamist. Seni muutmist ja kehtetuks tunnistamist puudutav regulatsioon üldse puudus. Vajalik on see ka seoses haldusmenetluse seadusega, mis hakkab haldusaktide muutmist ja kehtetuks tunnistamist piirama. Maksumenetluses on vajalikud erireeglid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 15:03
Alexela ekspert: „Selline energiapoliitika kujundamine ei tohiks olla kohane demokraatlikule riigile“
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele