6.?10. veebruarini Stockholmis toimunud messi külastanud Kinar Grupp Metallmööbli OÜ tegevjuht Fred Kaasik nentis, et laminaat ja metall on kadumas, seda asendab spoon. ?Ka värve kasutatakse julgemalt,? leiab Kaasik.
Messil ühena viiest Eesti mööblifirmast oma stendiga väljas olnud Aare Paloots ASist Tarmel sõnas, et oli ehtne Skandinaavia mess ? valitsesid heledad toonid.
Maakri Disaini juhatuse esimees Teet Kallasvee leidis, et suurt ja üldiselt valdavat trendi välja tuua ei saa. ?Nagu ka muudel aladel, nii on ka mööbli osas valikuvabadus piisavalt lai ja mingi peasuund ei tekita olukorda, kus järsku kõik samal ajavahemikul kujundatud ruumilahendused näeksid äravahetamiseni sarnased välja,? mainis Kallasvee.
Teda üllatas, et mitmed eksponendid olid peaeksponaatidena välja toonud melamiinist riiuleid ja ?sektsioonkappe?, mida võis Isku ja Asko taolistest kauplustest leida juba 6-7 aastat tagasi.
Ühe põnevama messileiuna jäi Kallasveele silma stend, kus nii mööbel kui ka seinad olid värvitud identses mustris maalingutega ja seda vähemalt viie erineva moe/koloriidi/mustriga. Sellist lahendust leidus paaris-kolmes boksis. ?Esmamulje oli kõhedusttekitav, aga mine tea ? mingis variatsioonis jõuab see ka kindlasti reaalsetesse ruumidesse,? vahendas Kallasvee messil nähtut.
Fred Kaasik rääkis, et nende jaoks on messil alati üks põnevamaid väljapanekuid olnud kunsti- ja disainiüliõpilaste tööde hallis. ?Üks ammendamatu võimalus oma ideede väljendamiseks on endiselt tooli disainimine ? selles osas oli vaadata küllaltki palju,? meenutas Kaasik.
Büroomööbli valikule Teet Kallasvee Maakri Disainist suurt tähelepanu ei pööranud, küll aga jäi talle silma palju sõna otseses mõttes hi-tech-büroomööblit nii sisult kui ka vormilt.
Fred Kaasik märkas, et paljud firmad tutvustasid oma boksides elektrilise kõrgusregulaatoriga töölaudu. Eestis on sellised lauad mõnes poes küll müügil, kuid suhteliselt kõrge hinna tõttu ? alates 14 000 kroonist ? ei ole nende müügiedu suur.
ASi Tarmel messil osalemise kogukulud olid umbes 100 000 krooni, väljas oldi 24 m2 stendiga. Aare Paloots nentis, et kuigi praegu on veel vara kasust rääkida, loodi mitmeid uusi kontakte ja soojendati üles vanu.
Seotud lood
Puhas töökeskkond tõstab inimeste motivatsiooni, mõjub hästi produktiivsusele ning jätab ka klientidele ning külalistele hea esmamulje. Tööruumides veedame väga suure osa oma ajast ning mitte keegi meist ei tunne end hästi ruumides, kus on üldine puhtuse tase madal.