• OMX Baltic0,49%306,53
  • OMX Riga−0,54%870,82
  • OMX Tallinn0,23%1 912,82
  • OMX Vilnius0,88%1 191,31
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,2%8 749,66
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%96,13
  • OMX Baltic0,49%306,53
  • OMX Riga−0,54%870,82
  • OMX Tallinn0,23%1 912,82
  • OMX Vilnius0,88%1 191,31
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,2%8 749,66
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%96,13
  • 28.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestis jääb kõnekaardi kasutus Põhjalale alla

?Kolmandik EMT kliente kasutab Simpeli kõnekaarti,? ütleb ASi EMT avalike suhete juht Kaja Pino.
Eelmise aasta lõpu seisuga oli EMT-l 127 000 Simpeli kõnekaardi klienti, aastaga suurenes kõnekaardi kasutajate arv 18 võrra.
?Kõnekaarti kasutavad need kliendid, kes ei soovi end lepinguga siduda,? räägib Pino, kelle sõnul on Simpeli peamine sihtgrupp noored. ?Oluline on ka kulude hoidmine kindla kontrolli all ? kui lapsevanem annab lapsele kuuks ajaks 100kroonise kõneajakaardi, ei saa laps ?kogemata? rääkida 300 krooni eest.?
Argument on ka kuumaksu puudumine ? maksad ainult kõnede eest, lisab Pino.
?Paljudele on kõnekaardi puhul olnud probleemiks uue kõneaja laadimine või õigemini selleks vajaliku kaardi hankimine,? tõdeb Pino. ?Sellepärast tegi EMT kõnekaardile raha laadimiseks lisalahendusi, mis hakkavad kehtima 1. märtsist. Internetipank, püsikorraldus raha laadimiseks telefonikõnega, maksmine makse- ja sularahaautomaadis ? kõik see aitab Simpeli klientide probleeme lahendada.?
Eestis esimesena Q GSMi kaubamärgi all kõnekaardi turule toonud ASi Tele2 Eesti turundusdirektor Toomas Tiivel ütleb, et ka Tele2 mobiiliklientidest kasutab kõnekaarti umbes kolmandik, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on see osa püsinud sama.
?Kui võrrelda 1998. aastaga, kui kõnekaart turule tuli, siis on see osa kliendibaasis isegi vähenenud,? nendib ta. ?Ma ei arva, et tegemist on langeva turuga, mobiilileviku suurenedes hakkab tasapisi kõnekaartide osa taas kasvama. Kuid ma ei usu, et kõnekaardi kasutajate arv Eestis jõuab näiteks 50 protsendini mobiilikasutajaist.?
Tiivel märgib, et märkimisväärset kõnekaardi klientide kasvu täheldas ta pärast seda, kui ET teatas eelmisel aastal kuutasu tõusust.
Ka Tele2 Smart-kõnekaardi kasutajate sihtrühm on põhiliselt noored. ?Teine seltskond on need, kes vajavad konkreetset numbrit ajutiselt, näiteks müüvad Kuldse Börsi kaudu autot,? ütleb Tiivel.
Tele2 Eesti omanikfirma, Tele2 AB Ida-Euroopa ja Balti regiooni juht Johnny Svedberg ütleb, et Rootsis kasutab Tele2 klientidest kõnekaarti umbes 70 protsenti klientidest.
Roosti suurima mobiilsideoperaatori Telia klientidest kasutab kõnekaarti 43?45.
Eesti operaatoritest ei paku kõnekaarti Radiolinja Eesti (RLE). ?Kõnekaart pole eesmärk omaette. Kliendile on tähtis kuumaksu puudumine ja võimalus tasuda vaid tehtud kõnede eest,? ütleb RLE suhtekorraldusspetsialist Tea Põldoja.
RLE pakub kõnekapaketti Freetime, millel puudub kuumaks. ?Kui kõnekaart nõuab 100 ettemaksu ja teenuste valik on piiratud, siis Freetime?i puhul maksab klient kvartalis 150 krooni ning ettemaksu ületanud teenuste eest maksab ta hiljem.?
Viimsi Võtme- ja Kingaäri omanik Janek Hüvila kasutab Simpeli kaarti juba üle aasta. ?Vanasti olin EMT lepinguline klient, kõnekaart võimaldab aga paremini sidekulusid kontrollida,? sõnab ta.
Praegu Soomes õppiv 19aastane Kati Kotselainen on Smarti kasutaja. ?M ei vaja pidevalt telefoni, ainult siis, kui Eestis olen, seda juhtub iga paari kuu tagant paar nädalat,? räägib ta. ?Selleks on Smart ideaalne.?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 11:51
SEB: digilahenduste võidukäik ei vabasta ettevõtteid küberturvalisuse vajadusest
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele