Tarbijakaitseameti turujärelevaleve osakonna peainspektori Andres Kadaja hinnangul tähendavad 2003. aastast jõustuvad karmimad kütusenormid teatavat turu ümberjagamist, sest Kirishi naftatehase toodang langeb tõenäoliselt konkurentsist välja.
Uute normidega kaotatakse turul muuhulgas sellised bensiinimargid nagu 80 ja 92, mis pärinesid paljuski Kirishist, ilmselt ei vasta ka muud selle tehase toodetud kütuseliigid uutele normidele.
See tähendab Kadaja hinnagul, et osa kütusekaupmeestel tuleks juba praegu mõtelda, kust edaspidi kütust osta, sest suuremaid partiisid 80, 92 ja madalakvaliteedilist 95t pole alates suvest enam mõtet riiki tuua.
'Keegi peab hakkama Norrast või Hollandist kütust sisse tooma,' prognoosis Kadaja. See läheb väikekaupmeestele hulga kallimaks. Mazeikiai tehaselt ostavad kütust suured kütuseketid nagu Neste jt ning väiksematel on raske nendega nii hulgipartiide suuruste kui jaehindade kaudu võistelda.
Praegu sõidab riigis hinnanguliselt umbes 10 000 vanemat valdavalt endises N Liidus toodetud autot, millest suur hulk ei saa kõrgekvaliteedilist 95t kasutada. Õliühing on saatnud majandusministeeriumile taotluse madalaoktaanarvuliste bensiinide turuloleku lubamiseks veeel ka mitmel järgmisel aastal.
Seotud lood
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.