Nokia tegi Hiinas Guangzhous pretsedenditu käigu tuues turule seitse uut mobiiltelefonimudelit, näidates, et Nokia tahab alustada vasturünnakut Motorola liidripositsioonile maailma suurimal mobiiltelefoniturul kirjutab ChinaOnline.
Võitlus supervõimu Hiina mobiiltelefonituru pärast on kahe pikaajalise rivaali vahel olnud agressiivne. Kummalegi kuulub umbes 30% turust kirjutab 26. veebruari Zhongguo Shang Bao raportis.
Nokia on olnud vähem aktiivne kultiveerimaks oma telefone 130 miljoni kasutajaga Hiina turul samal ajal, kui Motorola on jätkuvalt suurendanud oma brändi tuntust ja turuosa tuues sagedasti turule oma tooteid.
Soome telekommunikatsioonigigant tõi Hiina turule mullu kolm uut mobiiltelefoni samas kui Motorola lisas pea igal tooteliinil uusi tooteid.
2001. aasta lõpus ütles Motorola president Geoffrey Frost, et firma turuosa Hiina turul on jõudnud 30%le ning et Hiina mobiiltelefonidemüük moodustab 12% nende 37,6 miljardi dollarilisest (679,4 mld krooni) käibest.
Samal ajal müüs Nokia Hiinas 60 mln telefoni, mis tegi Hiinast Nokiale suuruselt teise turu Ühendriikide järel. Arvestades Hiina tähtsust kahe firma globaalstrateegias, ennustab raport globaalse võitluse keskendumist sel aastal Hiinale.
Tööstusharu analüütikute sõnul olevat nüüd Nokial raske vasturünnakutega saavutada lühikese ajaga liidripositsioon Hiinas.
Horizonkey.com ja Horizon Research hiljutiste uurimuste järel nimetas esmalt küsimusele mobiiltelefonibrändidest 40,4% küsitletutest Motorolat ning 38,6% Nokia. 37,4% küsitletutest ostaksid aasta jooksul Motorola telefoni ja 32% Nokia telefoni.
Seotud lood
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.