Turismi edu peitub ettevõtluskobarates, ümbruskonna ning kogu piirkonna teenindusasutuste võrgus ja turismitoodete mitmekesisuses, ütles äsja Äripäeva seminaril EAS Lõuna-Eesti Agentuuri reisipiirkonna projektijuht Ellen Aunin.
Ellen Aunin tõdes, et turisminduses on olemas küll erinevad erialaliidud, aga ei ole tugevat turismiväikeettevõtjate liitu või ketti. Aunin tõi näite Austria nn mooniküla põhjal, kus kogu küla koos tegutsedes turismiedu saavutas. Küla, mille lähedal kasvatati moone, asus müüma erinevaid moonidest tehtud tooteid, moonide õitsemise perioodil kutsuti kohale fotograafid, kunstnikud ja ajakirjandus.
Turistide arvu suurenedes hakkas arenema hakkas ettevõtlus, seetõttu tekkisid uued tooted ja kasvasid tulud. Koostöö alandab turunduskulusid ja ühiselt on enam pakkuda, sõnas Aunin.
Aunin soovitas turisminduses luua ühtne koostöövõrgustik, kus osaleksid riik, omavalitsused, kolmas sektor ja ettevõtjad. Ühtne süsteem võimaldaks olulisi probleeme teadvustada, nendest efektiivsemalt teavitada, seeläbi paraneks toode ja suureneksid tulud.
Turismiettevõtte edu tagab toote eripära või just traditsioonilisus ning kvaliteet. Oluline on teeninduse tase ja personal, samuti asukoht. Turismis on olulised lisaväärtused - turismi mõjutab ümberkaudne infrastrukuur.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.