Käesoleva aasta veebruar tõi bännerreklaamiturul jaanuari madalseisuga võrreldes oodatult kaasa hüppelise tõusu. Turumaht kasvas veidi üle 900 000 krooni, ulatudes hinnakirjajärgsetes hindades 2,7 miljoni krooni piirile.
Turundusnõukoja poolt monitooritavate keskkondade pingereas olid veebruaris esikolmikus ? Delfi 28% turuosaga (jaanuaris 22%), Everyday.com 17% (jaanuaris 19%) ning EPL Online 8% (jaanuaris 7%). Esikolmikule järgnesid BNS ja Postimees vastavalt 7% ja 5% turuosaga.
Veebruaris kasvas bännerreklaami turumaht eelmise aasta sama perioodiga võrreldes ligi 600 000 krooni võrra.
Veebruaris avaldas Internetis reklaami kokku 214 firmat (jaanuaris 180 firmat), suurimaks reklaamijaks oli jätkuvalt Hansapank.
Monitooringus vaatluse all olevas 26 reklaamikeskkonnas avaldasid Internetis reklaamijad veebruaris kokku 4300 reklaamipäeva (bänneripäeva), mis on 400 reklaamipäeva rohkem kui jaanuaris.
Kõikidest reklaamipäevadest, kasutati suurt bännerit 1900 päeval, väikest bännerit 1300 päeval ja 1100 päeval staatilist bännerit.
Protsentuaalselt jagunesid reklaamipäevad suuremate keskkondade vahel järgmiselt:
1. Delfi ? 9% (jaanuaris 9%)2. EPL Online ? 6% (jaanuaris 5%)3. Everyday.com ? 5% (jaanuar 8%)4. BNS ? 4% (jaanuaris 4%)5. Postimees - 2% (jaanuaris 3%)
Turundusnõukoja hinnangul oli jaanuarikuu bännerreklaamituru reaalne rahaline käive ligikaudu 2 miljonit krooni.
Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas Neti ja Hot.ee, kuna nende keskkondade reklaamimüügi omapära eeldab teistsugust metoodikat.
Seotud lood
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.