• OMX Baltic0,13%305,42
  • OMX Riga0,00%875,48
  • OMX Tallinn−0,68%1 905,68
  • OMX Vilnius0,59%1 187,94
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,00%8 768,05
  • Nikkei 2250,25%39 270,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,48
  • OMX Baltic0,13%305,42
  • OMX Riga0,00%875,48
  • OMX Tallinn−0,68%1 905,68
  • OMX Vilnius0,59%1 187,94
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,00%8 768,05
  • Nikkei 2250,25%39 270,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,48
  • 07.03.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ehitus- ja remonditeenuste tellimine nõuab tähelepanu

Seoses antud valdkonnas esinevate probleemide ja arusaamatustega soovitab Tarbijakaitseamet teenustööde tellimisel silmas pidada mõningaid olulisi üksikasju.
Teenuse tellimisel peab tarbijale olema nähtav teenuse müüja nimi või nimetus, postiaadress ja sidevahendinumber. Samuti on tarbijal alati õigus näha tegutsemisluba või selle tõestatud ärakirja. Vältida tuleks teenustööde tellimist selliste ajalehekuulutuse vahendusel, kus teenust osutava ettevõtte kohta avaldatakse vaid telefoninumber.
Uste- või akende ning muude paigaldamist nõudvate teenustööde tellimisel tasub mõõtmine ning ka paigaldus tellida teenust osutavalt firmalt. Sageli soovivad tarbijad nimetatud tööde arvelt raha kokku hoida ning mõõte- ja paigaldustööd ise teha, kuid vältimaks vigu, tasub sellised tööd jätta professionaalidele.
Teenustöö tellimisel tuleb suurt tähelepanu pöörata teenustöö vormistamisele. Tarbijal on õigus nõuda tellimuse vastuvõtmist tõendavat dokumenti ehk lepingut. Juhul kui tarbija ei sõlmi kirjalikku lepingut, loobub ta ühtlasi ka garantiist, et nimetatud teenus üldse osutatakse ning samuti ka võimalusest esitada vigade või muude probleemide ilmnemisel pretensioon.
Andmed teenuse müüja kohta (nimi, registri või isikukood, postiaadress, telefoninumber jne).
Tellimuse esitamise kuupäev ja tellimuse täitmise kuupäev. Jättes fikseerimata teenustöö valmimise kuupäeva, on raske vältida tähtaegade ületamist. Suuliselt kokku lepitud tähtaegu ei ole võimalik hiljemtõestada.
Kokkulepitud tööde hind. Juhul kui raha makstakse mitmes osas, tuleks täpselt ära märkida maksetingimused - ettemaksu suurus ja maksete tähtajad. Igasuguse makse sooritamise korral tuleb küsida maksmist tõendav dokument.
Vältimaks teenustöö mittevastavust kokkulepitule on soovitav lepingus ära märkida tööde loetelu, tellitud esemete mõõdud, välimus ning kasutatav materjal.
Oma õiguste tagamiseks tasub lepingus sätestada ka täpsed garantiitingimused (garantii kestvus, territoriaalne kehtivus, tarbija õiguste ja kohustuste selge ja üheselt mõistetav loetelu jne).
Teenustöö kokkulepitud hinda ning teenuse eelarvet ei tohi ettevõte ilma tarbija kirjaliku nõusolekuta suurendada. Samuti ei tohi ilma tarbija kirjaliku nõusolekuta asendada remondil kasutatavaid, kuid juba varem kokku lepitud materjale.
Kui tellitud ehitus- või remonttööga seoses tekib tarbijal mingeid pretensioone, tuleb nende lahendamisekspöörduda kirjaliku avaldusega teenust osutanud ettevõtte poole. Juhul, kui arbija ning ettevõtja vahel on ka siis jätkuvalt lahkarvamused teenuse kvaliteedi osas, on müüja kohustatud lahkhelide lõpetamiseks tellima erapooletu ekspertiisi tehtud töödele.
Autor: Kristina Vaksmaa

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.02.25, 13:41
Kuidas noortes ärivaistu äratada? EBS Gümnaasium jagab kogemust
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele