• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 01.04.02, 09:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Vitsur säilitaks odava kütuse

Majandus- ning teede- ja sideministri nõunik Heido Vitsur lubab teha kõik, et euromärgistuseta bensiin oleks müügil ka pärast 1. jaanuari 2003, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Kahtleme väga odava bensiini turult kadumise õigsuses. Odavat kütust kasutab enamik autoomanikest,? lausus Vitsur.
Tema sõnul vajavad näiteks Vene Gaz-tüüpi sõidukid just oktaanarvuga 72 ja 80 bensiine, sest uuemad eurokütused põletaksid neil mootori klapid läbi. Samuti peab Vitsuri arvates säilima tavaline bensiin oktaanarvuga 95 ja 98.
Määruste kohaselt peaks euromärgistuseta bensiin uuest aastast turult kaduma.
Vitsur soovib, et majandusministeerium hakkaks kütuseprobleemi võimalikult kiiresti arutama. Samas jääb tema sõnul arusaamatuks, miks on ministeerium mõne kütuse kaotamise otsuse vastu võtnud.
Ka rikkad riigid müüvad odavat kütust. Näiteks Hispaania, kes on Eestist elatustasemelt neli korda rikkam, kasutab samuti odavamaid ning vähem kvaliteetseid kütuseid. Sama teevad Portugal ja Kreeka. Odavama bensiini kasutamisest võiks Vitsuri hinnangul loobuda siis, kui Eestis on saavutatud Euroopa keskmine jõukuse tase.
Vastupidiselt majandusministeeriumile on keskkonnaministeerium odava kütuse kasutamise tuline vastane, tuues põhjuseks liialt kõrge reostusastme.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele