Lihtsamad lisateenused on erinevad suunamised. Tavatelefonide kasutajad võivad kasutada näiteks ennetavat suunamist ning suunamist, kui number ei vasta või kui see on kinni.
Ennetav suunamine võimaldab suunata telefoninumbrile tulevad kõned mõnele muule telefonikasutaja poolt kindlaks määratud numbrile või siis postkasti. Suunamisteenused on kasutusvalmis kõigil digitaaljaama telefonidel ning selle aktiveerimine on tasuta. Seejuures tasub pidada meeles, et kõne eest oma numbrilt suunatud numbrile tasub suunamisteenuse kasutaja.
Ennetava suunamisteenuse kasutamiseks tuleb telefoni klaviatuuril valida *21* XXX XXX #, kusjuures XXX XXX on telefoninumber, millele edaspidi siirduvad ümbersuunatud kõned.
Teenuse tellimise õnnestumisest annab märku valimistoon või jaatav vastus automaatvastajalt. Hiljem toru tõstes annab aktiivsest ümbersuunamisest märku telefonitorust kostuv katkendlik toon. Juhul kui teenust enam ei vajata, tuleb ennetava suunamise tühistamiseks tavatelefoni klaviatuuril valida #21#.
Suunamine, kui number ei vasta, on teenus, mille abil suunatakse sissetulevad kõned varem määratud numbrile juhul, kui 15 sekundi jooksul kõnele ei vastata.
Teenus on kasulik neile, kellel on vaja ringi liikuda ja kes ei saa alati ise oma telefonikõnedele vastata. Teenuse aktiveerimine on tasuta, kõne eest omalt numbrilt suunatud numbrile tasub teenuse kasutaja.
Teenuse tellimiseks tuleb telefoni klaviatuuril valida *61* XXXXXX #, kus XXXXXX on telefoninumber, millele edaspidi kõned siirduvad.
Teenuse tühistamiseks tuleb valida #61#.
Kolmas suunamisteenuse liik on suunamine siis, kui number on kinni. Teenust kasutades siirduvad kõned teisele telefonile siis, kui telefonikasutaja number on kinni.
Teenuse kasutamiseks tuleb valida *67* XXXXXX #, kusjuures XXXXXX on number, kuhu kõned siirduvad. Ümbersuunamise lõpetamiseks tuleb valida #67#.
Oluliselt suurendavad telefonikasutaja mugavust ka konverentskõne ja vahekõne.
Hetkel kuum
Võlad ulatuvad miljoniteni
Konverentskõne ja vahekõne võimaldavad helistada kõne toimumise ajal kolmandale isikule või ühendada ta samale liinile, et kolmekesi koos rääkida. Konverentskõne on eriti sobiv kasutamiseks siis, kui telefoniga rääkides on vaja midagi arutada kolmekesi. Vahekõnede tegemine on aga kasulik, kui kõne ajal on vaja kellegi kolmandaga konsulteerida või pidada paralleelselt kahte kõnet.
Teenuse kasutamine on tasuta, kuid kõnede eest tasub alati kõne moodustaja, s.o helistaja, kes valib numbri ning saab ühenduse.
Vahekõne tegemiseks tuleb telefonitoru hargile asetamata valida: R ? pidev toon ? [telefoninumber]; toimuv kõne jääb ootele ja nii on võimalik helistada kolmandale isikule.
R ? pidev toon ? 0 lõpetab ootel oleva kõne, toimuv kõne jätkub.
R ? pidev toon ? 1 lõpetab toimuva kõne, ootel olev kõne jätkub. R ? pidev toon ? 2 võimaldab vahetada kõnesid: käimasolev kõne jäetakse ootele ning vahekõne algataja ühendatakse seni oodanud helistajaga.
Konverentskõne moodustamiseks tuleb telefonitoru hargile asetamata valida: R ? pidev toon ? [telefoninumber]; toimuv kõne jääb ootele ja nii on võimalik helistada kolmandale isikule.
R ? pidev toon ? 2 võimaldab vahetada kõnesid: käimasolev kõne jäetakse ootele ning helistaja ühendatakse seni oodanud helistajaga. R ? pidev toon ? 3 ühendab kolm kõnet ning R ? pidev toon ? 4 eraldab kõnelusgruppide moodustaja teistest.
Juhul kui on teada, et teie lauatelefonile võib lähiajal tulla mõni oluline kõne, kuid samal ajal on ka teisi helistajaid, tasub aktiviseerida koputusteenus. Koputusteenus annab toimuva kõne ajal märku järgmisest helistajast.
Koputusteenuse aktiveerimiseks tuleb valida *43#, selle järel kuuleb teenuse aktiveerija jaatavat kinnitust automaatvastajalt. Teenuse tühistamiseks tuleb valida #43#.
Aktiviseeritud kõne ajal kuuleb teenuse aktiveerija veel ühe sissetuleva kõne korral kahte lühikest signaali, helistaja kuuleb kutsetooni ka siis, kui telefoniliin on kinni. Mõnel juhul teavitab automaat ka helistajat, et teine kõne on pooleli. Kinnist tooni kuuleb helistaja alles siis, kui 30 sekundi jooksul koputusele ei vasta (välja arvatud juhul, kui on suunamine koos koputusega ja kõnele ei vastata ? siis kuuleb helistaja kinnist tooni 15 sekundi pärast).
Koputussignaali kuuldes on sellele reageerimiseks erinevaid võimalusi.
R ? pidev toon ? 0 lõpetab koputava kõne ning katkestab uued koputused käimasoleva kõne lõpuni; R ? pidev toon ? 1 lõpetab toimuva kõne, ootel olev kõne jätkub; R ? pidev toon ? 2 võimaldab vahetada kõnesid: käimasolev kõne jäetakse ootele ning teenuse aktveerija ühendatakse seni oodanud helistajaga; R ? pidev toon ? 3 ühendab kaks kõnet ja saate edasi rääkida kolmekesi.
Lisaks neile võimalustele saab koputust kuuldes ka toru lihtsalt 30 sekundi jooksul hargile asetada, nii lõpetatakse eelnev kõne ning telefon heliseb uuesti, andes veel kord märku uuest sissetulevast kõnest.
Kuuma liini teenus võimaldab saada ühendust ühe kindla telefoninumbriga ainult telefonitoru tõstes. Sellise teenuse aktiviseerimise korral, kui telefonikasutaja tõstab telefonitoru ega puuduta 5?10 sekundi jooksul ühtegi klahvi, saab ta ühenduse numbrit valimata. Soovides helistada mujale, tuleb numbri valimist alustada kohe pärast telefonitoru tõstmist, siis teenust ei aktiviseerita.
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini