Ühe pettusevõimalusena muutub aktsiisivaba diislikütusesarnane raske kütteõli diislikütuseks. Annuki sõnul käib petmine järgmiselt: firma X impordib Eestisse aktsiisivaba rasket kütteõli, mis näitajate poolest sarnaneb diislikütusega (aktsiis 3,04 krooni kilolt). Vaid aurustumine 350 kraadi juures on viidud alla 85% ? et seda vedelikku saaks raske kütteõlina deklareerida. Produkt kiiresti maha erinevatele omanikele, maandub see raske kütteõli juba diislikütusena mõnes tanklas. ?Teenistus on iga kilo kohta ca 3,5 krooni,? ütles Annuk.
Teiseks muutub tavaliseks diislikütuseks erimärgistatud (aktsiis 50 senti kg) diislikütus, mida on lubatud kasutada põllumajanduses ja kutselisel kalapüügil.
Annuki sõnul veetakse eemaldatud värviga erimärgistatud diislikütus tanklatesse öösiti. ?On juhuseid, kus väga soliidsete firmade tanklatesse pumbatakse sellist kütust,? ütles ta. Annuki sõnul on teenistus iga selliselt müüdud kütuse kilolt umbes 3 krooni.
Kolmandaks muutub tavaliseks diislikütuseks kerge kütteõli (aktsiis 50 senti kg), mida on keelatud kasutada mootorikütusena sõiduautodes ning reisijate- ja kaubaveokites. Pettuseskeem on Annuki sõnul analoogne erimärgistatud diislikütuse omaga, kus kerge kütteõli müüakse (aktsiis 50 senti kg) läbi mitme firma, sellelt eemaldatakse värv ja müüakse siis diislikütusena tanklatesse. ?Teenistus on ca 3 krooni kilo kohta.?
Annuki sõnul annab 1. juulil jõustuv tolliseadustik võimaluse sellise pettuse vastu paremini võitlema hakata.
Neljandaks muudetakse kaubakoodi ja valgustuspetrool muutub diislikütuseks. Viiendaks segatakse autobensiini pürolüüsvaiguga, mostanooliga või petrooliga, mis lõhub eriti automootorit.
Autor: ÄP Online