• OMX Baltic1,09%306,5
  • OMX Riga0,36%871,33
  • OMX Tallinn1,16%2 031,44
  • OMX Vilnius0,61%1 212,88
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,4%8 668,61
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,47
  • OMX Baltic1,09%306,5
  • OMX Riga0,36%871,33
  • OMX Tallinn1,16%2 031,44
  • OMX Vilnius0,61%1 212,88
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,4%8 668,61
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,47
  • 18.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müügimehest vaimseks liidriks

Ameerikas ukselt-uksele entsüklopeediate müügiga karjääri alustanud Peep Vainust on tänaseks saanud Eesti müügiinimeste vaimne liider, kelle show-elementidega vürtsitatud koolitusüritused on kujunenud omaette nähtuseks.
Paljude eestlaste silmis on Ameerika tõotatud maa, kus headest võimalustest puudu ei tule. Teie tulite pärast Bentley College lõpetamist tagasi koju kuigi oleksite võinud edukalt karjääri teha. Miks?
Põhjuseid oli mitu. Kuigi tõusin Southwestern Company?s, kus ma müügimehena alustasin, müügimeeste juhiks, tundsin ühel hetkel, et tahan Eestisse tagasi tulla, siin elada, töötada ja ennast teostada.
Olete pidanud mitmeid ameteid. Kas kõik need on olnud seotud müügiga?
On küll. Hetkel tegelen juhtide ning müügimeeskondade koolitamisega oma firmas Vain SMD.
Kas te ise usute, et müük on ühiskonna liikumapanevaks jõuks?
Olen, jah, kunagi midagi sellist öelnud, et müügimeeste kõikumakippuvat enesehinnangut polsterdada. Täna ma end päris nii radikaalselt ei väljendaks. Liikumapanevaks jõuks on pigem inimese tahe tubli olla ja oma asja hästi teha.
Kas olete oma karjääri planeerinud?
Jah ja ei. Ameerikas tõusin tavalisest müügimehest müügiorganisatsiooni liidriks ja see oli planeeritud. Samas Jungentis müügijuhina tööle asudes ehitasin ?redelit? pigem enda alla, värbasin ja koolitasin välja 43 müügimeest. Tänasel päeval ma karjääri ei planeeri, kuid planeerin enda ja firma arengut.
Milline on olnud teie karjääri säravaim hetk?
Arvan, et säravaim hetk on alles ees. Seni pean suurimateks saavutuseks hirmude ületamist meeskonna loomise otsuse langetamisel ning tuhande osalejaga müügikoolitust Sakala keskuses möödunud sügisel.
Milline on olnud suurim tehtud viga?
Vigu on tehtud piisavalt. Laiemas plaanis pean veaks asjade ilustamist nii töös kui ka elus. Hiljuti aga tekkis segadus kliendiga, kellele ei avaldatud kogu asjassepuutuvat infot. See oli suur viga. Õnneks sai see asi ära klaaritud.
Näib, et te kutsute inimestes esile tugevaid emotsioone. Imetlejad nimetavad teid karismaatiliseks müügimeheks, kes suudaks ka eskimodele jääd müüa. Vastased aga tühikargajaks showman?iks. Kuidas te neid seisukohti kommenteerite?
Ilmselt on mõlemas terake tõtt, aga täiesti nõus ei saa ma nende kummagagi olla. Ma ei tunneks ennast eskimodele jääd müües eriti hästi kuigi saaksin sellega võibolla hakkama. Tähtis on see, et inimese ostaks seda, mida tal vaja on, mitte kellegi millegi tarbetu pähe määrimine. Mis showmehendusse puutub, siis olen koolitusel kasutanud elemente, mida võiks Eesti teiste koolitajatega võrreldes tõepoolest showlikeks nimetada. Kui neid domineerivaks pidada pole õige ? kõige olulisem on sisu. Vorm on vajalik selleks, et sisu illustreerida ja paremini arusaadavaks teha.
Paljud välismaised ettevõtjad ütlevad, et eestlased ei oska müüa. Mida arvate sellest väitest?
Sageli ei oska ka välismaalased müüa. Näiteks Ameerikas on piisavalt saamatuid müügimehi, kuigi keskmine tase on kõrgem seetõttu, et neil on müügi alal pikem kogemus. Keskpärasus on selles sfääris kahjuks väga levinud. Kui eestlaste kohta öeldakse, nad müüa ei oska, siis usun, et nii arvatakse peamiselt vist meie kinnisevõitu natuuri ja vahel segavalt kõrge enesehinnangu pärast.
Müüte hetkel oskust müüa. Kas kavatsete müügitööd teha elu lõpuni?
Usun, et kavatsen samas sfääris ? juhtide ja müügiinimeste koolitamine ? jätkata elu lõpuni. Kuigi Vain MSD peamine tegevusala on just müügioskuse arendamine, on isiklikult minu töö müügimeeskondade juhtidega seotud.
Kas olete rahutu hing, kes tegeleb pidevalt enesetäiendamisega või lubate enesele vahel ka loorberitel puhkamist?
Enesetäiendamine on olnud alates 22. eluaastast minu paleus. Enda vastu aus olles tuleb siiski möönda, et enesearendamine on viimase kahe aasta jooksul tänu firma kiirele laienemisele ja koolituste mahule kohati soiku jäänud.
Teie müügikoolitused on saanud ühiskonnas omaette nähtuseks. Mis tunne on muutuda legendiks juba eluajal?
Lahe tunne on. Positiivne ja ebameeldiv üheaegselt. Ebameeldiv seetõttu, et legendilt oodatakse alati rohkem ja seepärast on ka vastutus suurem. Kuulsus pole olnud kunagi minu eesmärgiks omaette, aga vastu punninud ma ka pole. Positiivne on see, et Vain SMD on kulutanud viie aasta jooksul reklaamile alla 100 000 krooni. Kliendid on meid ise ja vabatahtlikult suust-suhu leviva informatsiooni teel oma tuttavatele reklaaminud.
Autor: Edith Kiilma

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele