Sel suvel müügile jõudnud Peugeot 307 SW/Break on tõstnud Peugeot 307 müüduimaks autoks Eesti turul, ja pole ka imestada. Vähe sellest, et universaalkerega 307 on oma olemuselt juba peaaegu nagu mahtuniversaal, temaga on ka mugav sõita ning hindki igati asjakohane. Tavalisest 307st on ta nii kõrgem, pikem, laiem kui ka pikema telgede vahega. Ainus, mis auto ostmisel mõtlemisainet võib pakkuda, on puhtteoreetiline oletus, mida teeb sama auto näiteks 100 000 km pärast. On ju tavalise Peugeot 307 vaat et ainsaks puuduseks siiani olnud kohanemisraskused meie auklike teedega. Universaalkerega auto on aga tavalisest veel oma paarisaja kilo jagu raskem ja koormus jooksuosale veelgi suurem.
Kuid see selleks. Uuena on see auto igatahes tõelist naudingut pakkuv sõiduriist, eriti proovisõiduks olnud 2-liitrise bensiinimootoriga variant, millel võimsust küll ja enamgi veel. Sobiva sõiduasendi leiab ilmselt iga inimene, sest iste liigub üles-alla, nagu ka rool, samuti saab reguleerida rooli sügavust. SW on üks väheseid autosid, mille istme käetugi ei sega linnasõidul käigu vahetamist, rool on piisava tundlikkusega ja käiguvahetus töötab laitmatult. Lühidalt, selle autoga harjumine võtab aega vaid mõned kilomeetrid. Panipaiku ja sahtleid on autos samuti piisavalt, kindalaegas on koguni nii suur, et piltlikult öeldes sealt midagi võtma minnes jäävad vaid tossud paistma.
Pisut enam tuntakse meil SWd kui Breaki, ehkki rohkem on ostetud hoopis viimast. Tuntus tuleneb eeskätt telereklaamist, kus SW tagaistmel istuvad lapsed läbi klaaskatuse taevasina naudivad. Break on ilma klaaskatuseta ja ka kolmandat istmerida ei saa talle erinevalt SWst paigaldada. Samas on SW siiski rohkem stiilsust armastavate ostjate pärusmaa. Kes lähtub hinnast, see otsustab ilmselt Breaki kasuks. On ju viimane SWst vähemalt paarikümne tuhande krooni võrra odavam. Tõsi küll, tegemist on baashindadega ning kui süveneda varustuse erinevustesse, siis polegi hinnavahe väga suur. Näiteks kuuluvad selle 20 000 sisse konditsioneer, käetoed esiistmetel, võimalus kasutada autot 7kohalisena, rääkimata klaaskatusest, mille all elektriliselt reguleeritav kate. Juba ainuüksi konditsioneeri maksumus on 14 000 krooni. Odavaim Break maksab 199 900 krooni (1,4 XR), mis on 20 000 krooni kallim tavalisest viieukselisest 307st. SW hinnad algavad alates 239 900 kroonist (1,6). Kahe peale kokku on saadaval neli erinevat mootorit: 1,4 (ainult Break), 1,6 ja 2,0 (ainult SW) ning 2,0 HDI diiselmootor. Saadaval on ka Tiptronic Porsche System automaatkäigukast, mis tõstab baashinda 20 000 kr võrra. Kalleim mudel (automaatkäigukasti ja 2-liitrise bensiinimootoriga SW) maksab 299 900 krooni. Arvestades, et tegemist on pigem seitsmekohalise mahtuniversaali kui tavauniversaaliga, on see igati mõistlik hind.