Ülar Lauk • 28 august 2002

Euronormid põhjustasid Vene-Soome transpordikonflikti

1.augustist keelas Soome Transpordiministeerium Vene üle 38 tonnistel raskeveokitel riiki sissesõidu.

See on viinud konfliktini, milles mõlemad osapooled kaotavad 500 000 dollarit nädalas, kirjutab Vedomosti.

Soome Transpordiministeeriumi pressisekretäri sõnul ei vastanud üle 38 tonni kaaluvate ameerika päritolu veokite tehnilised näitajad euronormidele.

Soome pool meenutab, et kokkulepe, mis nägi ette taolised piirangud, kirjutati Soome ja Vene transpordiministeeriumide poolt alla 2001. aasta augustis ning pidi jõustuma aasta pärast, mis juhtuski.

Vastuseks keelas vene pool 20. augustil sissesõidu oma territooriumile Soome veoautodele kaaluga üle 44 tonni.

Venemaa transpordiinspektsioonist pärit allika sõnul lepiti möödunud aasta augustis Soome kolleegidega kokku, et ilma eriloata lastakse läbi veoautosid üldmassiga kuni 44 tonni (lisaks võisid Venemaale sõita veoautod massiga kuni 55 tonni, kui neil oli selleks eriluba).

Nüüd need kokkulepped enam ei kehti. Veelgi enam - alates 9.septembrist võivad Soome poolelt piiri ületada üksnes veoautod, mis on kergemad kui 38 tonni.

Vene poolelt kannatavad kõige enam väikefirmad - kompanii Matralen peadirektori asetäitja Valeri Kononovi sõnul kuuluvad just neile enamus USA päritolu raskeveoautodest, mis on jäänud 'Soome tõkkepuu' taha.

Vene poolelt jäid tööta umbes 500 veoautot, firmad kannatavad igal nädalal keelu tõttu kahju 1000 dollarit auto kohta.

Samas mastaabis on ka puidutöötlemisele spetsialiseerunud Soome kompanii Stora Enso esindaja sõnul ka soomlaste kahjud. Soome metsavedajad peavad lubatud kaalu sisse mahtumiseks Karjalas peale laadima poolikud koormad.Peterburgi Soome peakonsulaadi andmetel importis Soome 2001.aastal Venemaalt metsa 79 mln euro ulatuses.

<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/08/28-40-02.html>

Hetkel kuum