Ülo Toomsalu • 9 september 2002

PM: Saksamaa soovib vähendada Ida-Euroopa riikide veovõimalusi

Ligi 300 Eesti veoautojuhti võib kaotada töö, kui Euroopa transpordiministrite konverents muudab veolubade väljastamise korda.

Ida-Euroopa riikide autovedajad on muutunud oma Euroopa Liidu kolleegidele tõsisteks konkurentideks. Ainuüksi Eestil on 4000 rahvusvahelisi vedusid tegevat autot. Neist enamik ehk 3300 veab kaupa kahel suunal - näiteks Eestist Euroopa Liitu ja vastupidi, kirjutab Postimees.

Ülejäänud, ligi 700 sõidab aga peamiselt ELi sees - näiteks Itaaliast Rootsi ning seejärel Rootsist Saksamaale, vahepeal Eestis käimata. Just need autod ongi ELi autovedajatel pinnuks silmas, sest nad pakuvad madalate hindade tõttu tõsist konkurentsi, nentis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp.

Nüüd tahab osa Euroopa riike Saksamaa eestvedamisel seda olukorda muuta. Juba mullu sügisel tegi Saksamaa ettepaneku ümber korraldada põhimõtted, mille alusel väljastatakse niinimetatud CEMT-lubasid ehk litsentse, mis ongi andnud ligi 700 Eesti veoautodele õiguse teha vedusid ELis.

Kui Saksamaa ettepanek läbi läheb, väheneks Eestile antavate lubade arv 30-40 protsendi võrra, kinnitas Toivo Kuldkepp.

?Saksamaa on teinud ettepaneku need kvoodid ümber jagada, lähtudes riigi ekspordivõimest ja rahvuslikust kogutoodangust,? ütles Kuldkepp. ?Põhimõte oleks selles, et Ida-Euroopa kvoodid väheneks, Lääne-Euroopa riikidel aga suureneks. Selgelt tahetakse meid tagasi hoida, ega meid kui konkurente keegi seal ei oota.?

Hetkel kuum