• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,07%5 833,63
  • DOW 302,61%42 327,31
  • Nasdaq 4,2%18 681,37
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2250,38%37 644,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,18
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,07%5 833,63
  • DOW 302,61%42 327,31
  • Nasdaq 4,2%18 681,37
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2250,38%37 644,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,18
  • 13.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gucci ? pea 80 luksuskauba tootja

Praegu 8,9 mld dollari (143 mld krooni) suuruse turuväärtusega Gucci Groupi ajalugu algas 1923. aastal, kui Guccio Gucci asutas Firenzes perefirma. Esimeseks tooteks oli ratsanikuvarustus.
Rahvusvaheline kasv algas 1953. aastast, kui firma avas kaupluse New Yorgis. Kümmekond aastat hiljem tegutsesid kauplused ka Londonis (1961) ja Pariisis (1963). 1972. aastal avati kauplus Tokyos ja kaks aastat hiljem Hongkongis.
Kui perekonna esimene generatsioon piirdus kasvuga Itaalias ja teine vedas firmat aastatel 1945?1982 tugevale kasvule, siis kolmas põlvkond, kes juhtis ettevõtet 1982?1987, tegi vigu ja 1987. aastal müüs üks osa perest oma osaluse firmas Bahreini päritolu Investcorpile. Sellega oli pereettevõttest saanud ajalugu. Aastatel 1989?1993 olid ettevõtte võrdsed osanikud Investcorp ja Maurizio Gucci. Kümme aastat tagasi oli ettevõte nii raskes olukorras, et pankrotti minek oli päris lähedal.
1993. aasta septembrist sai ettevõtte ainuomanikuks Investcorp. Kaks aastat hiljem, 1995. aasta oktoobris, emiteeriti 49 aktsiatest New Yorgi ja Amsterdami börsidel. 1996. aastal müüs Investcorp ka ülejäänud 51 aktsiatest avalikkusele. Kui 1995. aastal müüdi aktsiaid 22 dollarit tükk, siis 1996. aasta märtsis oli hinnaks juba 48 dollarit aktsia.
1999. aasta jaanuaris tegi ettevõtte aktsiatele vaenuliku ülevõtmise konkurendist luksuskaupade tootja LVMH. Ülevõtmise tulemusena sai ettevõte 34 aktsiatest.
Sama aasta märtsis alustati strateegilist koostööd Pinault Printemps Redoute?iga (PPR). PPR-le emiteeriti 39 mln aktsiat hinnaga 75 dollarit aktsia. Gucci hakkas agressiivselt üle võtma teisi luksuskaupade tootjaid. 1999. aastal võeti üle 70 Sergio Rossist, täielikult omandati Yves Saint Laurent ja YSL Beuté. Kahte viimati nimetatu ülevõtmisel oli keskne roll just PPR-l. Gucci jätkas ettevõtete ülevõtmisi ka järgnevatel aastatel. 2000. ja 2001. aastal omandati 50?100protsendiline osalus veel seitsmes ettevõttes.
Kompanii põhilised tooted olid 2001. majandusaasta põhjal (lõpeb 31. jaanuaril) nahktooted (34 käibest), parfümeeria (15), valmisrõivad (12), kingad (11) ja kellad (10). Peale nende müükase kosmeetikat ja juveele. 2002. aasta jaanuari lõpu seisuga oli Gucci Groupil otseselt 288 kauplust üle maailma, millest 163 kandsid Gucci ja 43 Yves Saint Laurent?i märki.
2001. aasta müügist 40 tuli Euroopast, USA panus oli 21 ja Jaapani oma 20.
Gucci on seadnud 2002. aastaks kindlad eesmärgid: Gucci divisjoni käive peab olema 1,7 mld eurot (26,6 mld krooni) ja tegevuskasumi marginaal 30, kogu grupi käivet oodatakse 2,7 mld eurot (42,2 mld krooni) ja tegevuskasumi marginaali 14.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele