Renault Vel Satis tekitab vastakaid tundeid. Temaga sõitmine on tõeline elamus ja juba pärast esimesi kilomeetreid ütleb pea igaüks, kes autos viibib: ?Vaat sellist autot ma tahaksin!? Auto on väga omanäoline, avar, mugav, sõitmine on pehme, vaikne ja tundub, et midagi paremat on raske välja mõelda. Ennast tõelise aadlimehena tundes lülitad sisse muusikakeskuse, mis kannab elegantset nime Cabasse System Auditorium, sisestad CD-plaadi ja valmistud hea muusika saatel nautima autosõitu. Ja siis tuleb ehmatus: ustesse peidetud kõlarid teevad samasugust häält kui omaaegne VEFi raadio!
Ühest küljest, mõni asi need papiselt plärisevad kõlarid, need saab ju mõne tuhande eest välja vahetada, aga asi on põhimõttes. Kui inimene maksab auto eest üle poole miljoni krooni (proovisõidu auto hind oli ligi 700 000 krooni), ei oleks just palju eeldada, et kõik, mis seal autos on, töötab perfektselt, kogu raha eest. Ja ehkki kogu edasine proovisõit kulgeb ilma vähimagi tõrketa, on illusioon unelmate autost purustatud. Mis sest, et tegemist on sellise pisiasjaga, mis paljudel võib-olla üleüldse märkamata jääb.
Kui see seik aga unustada, on Vel Satis hea auto. Kas või sellepärast, et tal on tehnilisi lahendusi, mis võiks olla juba paljudel teistelgi. Näiteks automaatne käsipidur. Kui laps ei jõua tagaistmele pugedes ust päris kinni tõmmata, ei liigu auto paigast enne, kui uks on korralikult kinni. Ristmikul ei pea automaatkäigukastiga autol pidevalt jalga piduripedaalil hoidma, piisab ühest nupuvajutusest, kui käsipidur läheb peale ja vabaneb kohe, kui gaasi annad. Rääkimata arvutul hulgal muudest lisadest, millest see auto sõna otseses mõttes kubiseb: rehvirõhu kontrollsüsteem; isekõnelev pardakompuuter, mis hoiatab juhti näiteks, kui elektrilist juhitavuse kontrolli (ESP) välja lülitada või kui kütus otsa hakkab lõppema; ilma võtmeta nupust käivitamine; iseavanevad ja -lukustuvad uksed, kui kaardiga auto lähedusse minna või sellest eemalduda jne. See auto pakub avastamisrõõmu pikaks ajaks ja midagi sellist ei leia, mis oleks otstarbetu ? kõik teenib juhi ja reisijate huve, et neil oleks mugavam ja ohutum liigelda.
Omaette elamus on proovisõidu auto 3,5-liitrine V6 bensiinimootor. Oma 245 hobujõuga kiirendab auto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,3 sekundiga, mis enam kui 1700 kg kaaluva auto kohta on väga hea tulemus. Keskmiselt kulutab ta 100 km kohta 11,5 liitrit kütust. Kui gaasipedaaliga pisut tagasihoidlikumalt ringi käia, siis vähemalt liitri jagu vähemgi. Proovisõidu auto keskmiseks kuluks õnnestus saada koguni 10,2 l/100 km kohta. Aga isegi kui rohkem gaasi tallata, saab paagitäiega oma 700 km maha sõita. Paak mahutab 80 liitrit ja kui tegemist on diiselmootoriga autoga, siis võib muretult katta koguni 1100 kilomeetrit ilma tankimata.
Eestis on Vel Satis saadaval kahe bensiini- ja kahe diiselmootoriga. Bensiinimootoritest on lisaks eelmainitud 3,5-liitrisele saadaval ka 2-liitrine turbomootor, millel võimsust 165 hj.
Diiselmootoritest on üks neljasilindriline ja 2,2-liitrine (150 hj) ja teine 3-liitrine V6, millel hobujõude 180.
Varustustasemeid on Eesti mudelivalikus kolm: Expression, Privilege ja Initiale. Viimane on aga juba nii täiuslik, et seda vaevalt keegi Eestis ostma hakkakski: nimelt sisaldab ta peale kõige muu ka satelliitnavigatsioonisüsteemi, automaatselt tumenevaid mäluga küljepeegleid jne.
Kui arvestada, et sellise auto hind on 760 900 krooni ja et navigatsioonisüsteem Eestis veel ei tööta, on juba otstarbekam valida Privilege?i varustus, mille hinnad algavad 609 900 kroonist. Sealgi on kõik olemas, alates tagurdusanduritest, lõpetades kõneleva pardaarvutiga.
Isegi lihtsaima variandi Expressioni varustuse loetelu on sedavõrd pikk, et selleks kuluks terve lehekülg. Ainuüksi turvapatju on autos lugematul arvul, osa istmetesse peidetud, osa rindkere kaitseks, osa pea kaitseks külglöökide eest jne, jne. Expressioni hinnad algavad 509 900 kroonist, mis kogu seda luksust ja turvalisust arvesse võttes on üsnagi asja eest küsitud.
Tõsi ta on, tegemist ei ole odava masstoodanguga, vaid tõeliselt eksklusiivse autoga. Päris kindlasti ei hakata teda ostma palju, mis pole ka Renault? eesmärgiks. Pigem huvi äratamine, ja see on korda läinud. Kuid oma klientuur on tal kindlasti olemas. Tema ainulaadne disain, sõidumugavus ja tõsiasi, et tänaval paljud autole igatseva pilguga järele vaatavad, on nii mõnegi jaoks väärt seda investeeringut.
Üks Vel Satis on juba ka Eestis kliendile üle antud ning huvi selle imeauto vastu on üsna suur.