• OMX Baltic0,05%308,63
  • OMX Riga−0,03%870,55
  • OMX Tallinn−0,02%2 049,44
  • OMX Vilnius−0,19%1 208,15
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 1000,06%8 786,46
  • Nikkei 225−0,61%37 298,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • OMX Baltic0,05%308,63
  • OMX Riga−0,03%870,55
  • OMX Tallinn−0,02%2 049,44
  • OMX Vilnius−0,19%1 208,15
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 1000,06%8 786,46
  • Nikkei 225−0,61%37 298,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • 11.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai loodab Getzilt palju

Hyundai edu Ameerika turul on üldteada, kuid arvestatavat läbilööki Euroopas ei ole ta siiani teha suutnud. Ja pole ka olnud autot, millega seda teha. See, et Accent on Eestis üsna menukas auto, ei tähenda veel, et ta suudaks Lääne-Euroopas VW Golfiga konkureerida. Suuremad maasturid on aga juba rohkem suure lombi tagune rida.
Jäi üle tulla millegi uue ja universaalsega, ehk mahtuniversaaliga. Võtmeks Euroopa turule sai Itaalias Pininfarina juures disainitud Matrix. Kuid paraku ei ole see auto Euroopas löönud nii suuri lained, kui tehas seda ootas, ja isegi väike Atos Prime läheb eurolinnade kitsastel tänavatel rahvale paremini peale. Nii pidigi Hyundai tulema välja taas millegi uue, pisema ja odavamaga. Uueks tagavaravõtmeks sai väikeauto Hyundai Getz, mida esimest korda näidati ideeautona aasta tagasi Frankfurdis, nime all Hyundai Clix. Kevadise Genfi autonäituse ajaks oli Clixist saanud juba Getz, ja veel pool aastat hiljem jõudis esimene auto Eestisse.
Kas Hyundai Getz suudab seda, mida Matrix ei suutnud? Lootust on, sest sellise auto ostja Lääne-Euroopas hindab pigem väiksust, kompaktsust ja sõidumugavust. Sest ostetakse selline auto ju eeskätt linnaautoks igapäevaseks kasutamiseks ning et poleks kahju ummistunud linnatänavatel parkimiskohta ?sisse rammides? stangesid kriimustada. Getz on Matrixist pisem, kuid mahutab siiski piisavalt ja sobib linnas liiklemiseks märksa paremini. Ida- ja Kesk-Euroopas hindavad selle autoklassi osjad aga eeskätt hinna ja sõiduomaduste suhet. Väiksem auto on ka odavam. Nii et potentsiaali kokkuvõttes on. Sest eks nimigi on autole tuletatud ingliskeelsest sõnapaarist get it ? tee see ära! Millega ei saanud hakkama üks, selle peab ära tegema teine.
Mis puudutab Getzi olemust tervikuna, siis hoolimata pretensioonikast nimest ei kujuta auto endast mitte midagi erilist. Täiesti lihtne, tavaline, mittemidagiütlev. Seda nii heas kui halvas mõttes. Disain täiesti keskpärane nii seest kui väljast, sõiduomadustelt samuti täiesti keskpärane. Millegi kallal pole põhjust norida ega midagi taevani kiita. Kui üldse midagi esile tuua, siis vaid seda ? Korea auto kohta üllatavalt sõidetav riistapuu! Just täpselt selline oli esmamulje Taanis toimunud testisõidu esimestel kilomeetritel. Ja see mulje ei muutunudki. 1,3-liitrine ja 82hobujõuline bensiinitoitel Getz liikus edasi piisavalt vilkalt, et teistele mitte jalgu jääda, kuid enneolematut sõidukogemust ta ka ei pakkunud. Rool, sidur, käiguvahetus ja kõik muu toimis igati korrektselt, istmeasend oli mugav, kõik nupud-kangid käepärased, nagu ühel korralikul autol olema peab. Müratase ka täiesti keskpärane, mitte liiga lärmakas, aga oma klassile omaselt ka mitte väga vaikne.
Mahutavuselt on Getz oma väiksusest hoolimata igati tasemel. Isegi tagapingil istudes ei tunne täismõõtu mehed end ebamugavalt ja nii juhi kohal kui ka tema taga saab end vabalt liigutada. Loomulikult maksab avar siseruum lõivu pagasiruumile, mis istmed üleval asendis ei võimalda just väga suuri asju sinna paigutada. Küll saab tagaistmed sellisele autole kohaselt kokku klappida, pagasiruumi põhi on kahekordne.
Kokku on Getzi mudelivalikus hetkel kolm mootorit. Väikseim neist on 1,1-liitrine ja 62hobujõuline, mis on veelgi pisema Atose 1,0-liitrise mootori edasiarendus. Põhitegijaks osutub ilmselt nii meil kui ka mujal Euroopas 1,3-liitrine, Accentilt tuttav jõuallikas, lisaks on võimalik soetada auto ka pisut võimsama, 1,6-liitrise ja 105hj mootoroga, mis baseerub samal mootoril, mis Elantral. Tuleval aastal on mudelivalikusse oodata ka täiesti uut, ühissurve sissepritsega CRDi diiselmootorit, mille mahtuvus on 1,5-liitrit. Automaatkäigukast on saadaval võimsamatel mudelitel, ehk siis 1,3- ja 1,6-liitrisel.
Eestis on Getz saadaval nii 3- kui ka 5ukselise versioonina, esimest saab osta ka 1,1-liitrise mootoriga. Viieukseliste valik algab 1,3-liitrisest. Hinnad samuti väikeautole kohased, ei ole ta ülemäära odav ega ka kallis. Kolmeukselise 1,1-liitrise hind algab 125 000 kroonist, 5ukselise baasversioon 130 000 kroonist. Baasvarustusse kuulub kesklukk, roolivõimendi, raadiovalmidus, rooli kõrguse reguleering jms. Ka tipmine mudel (1,6-liitrine), millel on juba varustuses mp3-mängijaga stereo, konditsioneer, valuveljed jms, jääb alla 200 000 krooni piiri.
Auto ametliku esitluse on maaletooja lükanud jõulueelsesse aega, mil Hyundai saab ühtlasi uue salongi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele