Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SMS-reklaam vallutab mobiiltelefone
Umbes 10 000 mobiilikasutajat said eelmisel nädalal Kristiine Kaubanduskeskuselt SMSi kutsega tulla moeetendusele. SMS-reklaame saadavad mitu poodi ja kohvikut, näiteks K-Raua ACE, AG, kohvik Moskva, Sportland, oma kliendikaartide omanikele.
?See oli esimene katse,? ütles Kristiine Kaubanduskeskuse juht Allan Remmelkoor. ?Just sellisel moel saame kõige paremini tabada meie sihtrühma. Noort, urbaniseerunud inimest on parem informeerida SMSiga kui raadio või trükimeedia kaudu.?
Vastates küsimustele, kust pärineb telefoninumbrite andmebaas, mida kampaanias kasutati, sõnas Remmelkoor, et sellega tegeles reklaamiagentuur Saatchi & Saatchi.
?Ma ei tea, kust nad selle andmebaasi said,? ütles ta.
Saatchi & Saatchi reklaamiagentuurist öeldi aga, et neid aitas ADM Interactive. Ettevõtte juhataja Meelis Malk ütles, et SMS-reklaam edastati neile portaali Everyday.com klientidele, kes on kasutajaks registreerimisel jätnud oma mobiilinumbri avalikuks.
?Inimestele, kes on avalikustanud oma numbri, on Everyday kaudu viidud läbi kaks SMS-kampaaniat,? ütles Tele2 turundusdirektor Toomas Tiivel. ?Everyday pakkus selle võimaluse firmadele välja aasta tagasi, aga seni on vaikus olnud. Praeguseks huvi on suurenenud.?
?Kristiine Keskuselt tuli neli SMSi. Kas sellised asjad on üldse lubatud? Ja kus sai Kristiine Keskus minu mobiilinumbri, ma pole ennast küll kuhugi kirja pannud,? imestas aga 24aastane EMT klient Maria. ?Minu arust on see privaatsuse häirimine.?
Andmekaitseinspektsiooni avalike suhete spetsialist Triinu Jaaksoo sõnul ei ole selles otsest rikkumist, et mobiili kasutatakse reklaami saatmiseks.
?Peab vaatama, kas number on avalike või salastatud numbrite nimekirjas, võiks üle vaadata lepingu mobiilsideoperaatoriga,? sõnas Jaaksoo.
?Mujal maailmas on see suur probleem,? lisas Jaaksoo. ?Hollandis saab mobiilikasutaja 20 SMSi päevas, et ei ole aegagi mobiili sihtpäraselt kasutada, aina kustuta spämm-SMSe. USAs tahetakse SMS-spämmid ära keeleata.?
?Oma kliendibaasi me naljalt kasutada ei anna ja seetõttu ei ole ka SMS-reklaami lepinguid palju tehtud,? ütles Toomas Tiivel. ?Oleme nõus saatma reklaami oma klientidele ainult juhul, kui arvame, et sellest kliendile kasu on. Ning meie ja firma vahelises lepingus on kirjas, et firma saadab SMS-reklaami ainult inimesele, kelle käest on selleks nõusolek saadud.?
Radiolinja Eesti suhtekorraldusjuht Helena Lõhmus ütles, et ettevõtted, kes soovivad saata oma klientidele reklaam-SMSe, saavad Radiolinjast osta selleks programmi, kuid andmed, kellele saata, võtab ettevõte ise oma kliendibaasist.
?EMT ei saada oma klientidele ühtegi SMSi, kus on sees mingi kolmanda osapoole teade või pakkumine. Ainsaks erandiks on olnud Põhja-Eesti Verekeskuse üleskutse tulla verd andma,? ütles EMT avalike suhete juht Kaja Pino.