Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Unicom on Tallinnale euroopalik partner

    Lugupeetud Äripäev, tahaksin vastata paarile viimati Teie lehes ilmunud artiklile, mis kergitasid arutlusväärseid teemasid, aga samas sisaldasid mõningaid ebatäpsusi mis vajavad parandmist. (vt ?Keskerakonna valimisreklaam rippus linnavalitsuse tasuta pindadel?, ?Keskerakond reklaamib end maksumaksja arvel?, ?Tallinn andis Unicomile konkursita monopoli?)
    Unicom on paigutanud Tallinna ühistranspordi ootekodade ehitusse ja hooldusse üle 50 miljoni krooni. Katmaks neid linnale vajalikke ja tasuta kulutusi, tohime kasutada ootekodade külgi reklaamialusena. Need pinnad ei ole mitte ?heategevuslikuks otstarbeks? ega kuulu ka mitte kuidagi muud moodi Tallinna linnaosavalitsustele.
    Unicom on teinud arvestatavaid investeeringuid ka linna muudesse infrastruktuuridesse ja sotsiaalprogrammidesse, millest on kasu Tallinna elanikel. Paljud teavad meid kultuuri-, sotsiaal- ja spordiürituste tegusa sponsorina. Möödunud talvel näiteks eksponeerisime tasuta Eesti Olümpiakomitee plakateid ja tänavu suvel muude hulgas Pirita Kloostri Festivali omi.
    Tallinnas on 861 bussipeatust, millest 324 on varustatud moodsate Unicomi ootekodadega. Siit paistab, kui palju trammi- ja bussipaviljone on veel rajada. Unicom on seni ainus erafirma, kes on olnud valmis kandma selliseid kapitalimahutusi. Tartus teatakse seda väga hästi ? sealne linnavalitsus korraldas 2001 avaliku konkursi, saamaks 60 ootekoda, kusjuures ei leidunud mitte ühtki soovijat peale Unicomi. Eesti Tänavamööbli Liidu andmetel on Unicomi õlul üle 95% sellealastest investeeringutest Eestis.
    Kogu maailmas kogevad linnad tohutut vajadust infrastruktuuri väljaehitamise järele, samas kui eelarvelisi vahendeid selleks napib. Üks lahendus sellises olukorras on leida investeerijaid erasektorist.
    Firmadele, kes teevad tähelepanuväärseid mahutusi linna infrastruktuuri, antakse kogu Euroopas vastutasuks maksuvaba reklaami õigus. Tallinnas see nõnda ei ole. Meile arusaamatuil põhjustel on Tallinn jaganud reklaamiks tasuta rendilepinguid erafirmadele, kes ei investeeri linna infrastruktuuri sentigi. Loomulikult on mõned sellest tohutut kasu lõiganud. Euroopas selliseid lepinguid, millest linn mitte midagi ei võida, lihtsalt ei sõlmita. Unicom on selles mõttes Tallinnale ainus euroopalik lepingupartner.
    Tallinna reklaamikomisjon on ette valmistanud uued määrused, mis peaksid reklaamiolud linna ja linlaste kasuks ümber korraldama. Need määrused peaksid kasvatama linna tulusid, rajama reeglistiku mille alusel antakse avalikuse õigusi erakättesse ja kaitsma linnaruumi reklaamisaaste eest. Arusaadav, et sellised määrused peaksid kehtima hakkama õige pea.
    Autor: Lorraine Stevenin
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.