Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Unicom on Tallinnale euroopalik partner
Lugupeetud Äripäev, tahaksin vastata paarile viimati Teie lehes ilmunud artiklile, mis kergitasid arutlusväärseid teemasid, aga samas sisaldasid mõningaid ebatäpsusi mis vajavad parandmist. (vt
?Keskerakonna valimisreklaam rippus linnavalitsuse tasuta pindadel?,
?Keskerakond reklaamib end maksumaksja arvel?,
?Tallinn andis Unicomile konkursita monopoli?)
Unicom on paigutanud Tallinna ühistranspordi ootekodade ehitusse ja hooldusse üle 50 miljoni krooni. Katmaks neid linnale vajalikke ja tasuta kulutusi, tohime kasutada ootekodade külgi reklaamialusena. Need pinnad ei ole mitte ?heategevuslikuks otstarbeks? ega kuulu ka mitte kuidagi muud moodi Tallinna linnaosavalitsustele.
Unicom on teinud arvestatavaid investeeringuid ka linna muudesse infrastruktuuridesse ja sotsiaalprogrammidesse, millest on kasu Tallinna elanikel. Paljud teavad meid kultuuri-, sotsiaal- ja spordiürituste tegusa sponsorina. Möödunud talvel näiteks eksponeerisime tasuta Eesti Olümpiakomitee plakateid ja tänavu suvel muude hulgas Pirita Kloostri Festivali omi.
Tallinnas on 861 bussipeatust, millest 324 on varustatud moodsate Unicomi ootekodadega. Siit paistab, kui palju trammi- ja bussipaviljone on veel rajada. Unicom on seni ainus erafirma, kes on olnud valmis kandma selliseid kapitalimahutusi. Tartus teatakse seda väga hästi ? sealne linnavalitsus korraldas 2001 avaliku konkursi, saamaks 60 ootekoda, kusjuures ei leidunud mitte ühtki soovijat peale Unicomi. Eesti Tänavamööbli Liidu andmetel on Unicomi õlul üle 95% sellealastest investeeringutest Eestis.
Kogu maailmas kogevad linnad tohutut vajadust infrastruktuuri väljaehitamise järele, samas kui eelarvelisi vahendeid selleks napib. Üks lahendus sellises olukorras on leida investeerijaid erasektorist.
Firmadele, kes teevad tähelepanuväärseid mahutusi linna infrastruktuuri, antakse kogu Euroopas vastutasuks maksuvaba reklaami õigus. Tallinnas see nõnda ei ole. Meile arusaamatuil põhjustel on Tallinn jaganud reklaamiks tasuta rendilepinguid erafirmadele, kes ei investeeri linna infrastruktuuri sentigi. Loomulikult on mõned sellest tohutut kasu lõiganud. Euroopas selliseid lepinguid, millest linn mitte midagi ei võida, lihtsalt ei sõlmita. Unicom on selles mõttes Tallinnale ainus euroopalik lepingupartner.
Tallinna reklaamikomisjon on ette valmistanud uued määrused, mis peaksid reklaamiolud linna ja linlaste kasuks ümber korraldama. Need määrused peaksid kasvatama linna tulusid, rajama reeglistiku mille alusel antakse avalikuse õigusi erakättesse ja kaitsma linnaruumi reklaamisaaste eest. Arusaadav, et sellised määrused peaksid kehtima hakkama õige pea.
Autor: Lorraine Stevenin