Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kohalike valimiste reklaam purustas rekordeid
Võrreldes eelmiste kohalike omavalitsuste valimistega 1999. aasta sügisel kasvas reklaamimaht kõigil üleriigilistel infokanalitel, sest erakonnad keskendusid mitte kohalike probleemide lahendamisele, vaid idealistlike lubaduste andmisele.
TV3 teenis äsja möödunud võitluse arvel ligi 5 miljonit ning Kanal 2 ligi 3 miljonit krooni, mis purustas televisioonis kohalike valimisreklaamide rekordi.
TV3 tegevdirektor Toomas Vara mainis, et teenitud summa on selgelt suurem kui eelmiste kohalike omavalitsuste valimise aegu. ?Üleriigiliste valimiste puhul peaks televisiooni kasutama rohkem, kuid praeguste valimiste mahte arvestades ei taha me olla utopistid,? ütles Vara.
?Pole raske arvata, kes olid meie parimad reklaamikliendid,? märkis Kanal 2 peadirektor Urmas Oru Keskerakonna ja Reformierakonna kohta. TV3 kiitis nii Keskerakonda, Res Publicat, Reformierakonda kui ka Isamaad.
Postimehe Peadirektor Erik Roose hindas teenistust valimisreklaamilt heaks. Erakondade reklaamikäive kasvas Postimehes võrreldes eelmiste valimistega kolmandiku võrra, küündides 1,3 miljoni kroonini.
Postimehe parim reklaamiklient oli Keskerakond, sellele järgnesid enam-vähem võrdsete panustega Reformierakond, Mõõdukad ja Res Publica, kellest Isamaaliit jäi maha ligi kümnendiku võrra. Kui viimase reklaam Postimehes maksis kokku üle 200 000 krooni, siis Rahvaliidu panus selle kõrval kahvatus. ?See oli aga kohe näha ka valimistulemustes,? märkis Roose.
?Kui ettevõtetega juhtub, et reklaami eest jäädakse vahel võlgu, siis erakondadega seda ei ole,? kirjeldas SL Õhtulehe müügijuht Lemme Leima valimistega seonduvat head äri. ?Võlgu jäämine ei oleks ka poliitiliselt võimalik.? Valimisreklaamide tulu ulatub SL Õhtulehes 700 000 krooni kanti.
Mediainvest Holding ASile kuuluva raadiokanali Star FM valimisreklaamilt teenitud summa kasvas võrreldes eelmiste valimistega aga ligi kolm korda, küündides 50 000?100 000 kroonini.
?Me ei saa täpset summat avalikustada, kuna kuulume börsifirmale MTG,? rääkis Star FMi müügidirektor Margo Kütt, kes põhjendas hüppelist kasvu üle-eestiliseks muutumisega.
Eesti Päevaleht puges väljaandes ilmunud reklaami mahu ning meediaanalüütik Toomas Leito kommentaari taha.
?Lähtume Leito analüüsist, kus on näha, millises mahus leht valimisreklaami avaldas,? märkis Päevalehe müügijuht Krista Liiv, kelle sõnul reklaamide maht ja teenitud raha on siiski kaks ise asja.
Kuna erakondade reklaam tuleb meediasse läbi vahendajate, sõltub väljaande teenistus konkreetse meediaagentuuri ja kanali vahelisest kokkuleppest ehk mahulepingust. Olenevalt agentuuri reklaamikäibest ja kanaliga kujunenud suhetest võimaldavad mahulepingud reklaamipindadele ja eetriaegadele 15?50 suurust allahindlust võrreldes infokanalite ametlike hinnakirjadega.
Möödunud valimiskampaania aegu kasutas Keskerakond Idea, Res Publica Media House?i, Reformierakond Mediaforsi, Isamaa Mediapooli ja Mõõdukad Trendmarki teenuseid.