Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laod kolivad Tallinnast välja

    Logistiliselt loogiliste laopindade asukohtadena nimetas ta eilsel Äripäeva seminaril ?Laondus ? olulisim kokkuhoiupunkt logistikas? Tartu ja Pärnu maantee piirkondi.
    Leppsalu sõnul rajatakse tulevikus Eestisse ka esimene tänapäevane lao- ja tootmiskompleks. ?Samas vähendavad karmistuvad nõuded kaupade ladustamisel nõudlust olemasolevate pindade järele veelgi,? sõnas ta.
    Laopinna omamine sobib firmadele, kellel on selge ettekujutus oma ärist ja vajadustest 10 aasta jooksul. ?Veel peaks laopinna tahtja olema valmis kolimisega ligi kaks aastat ootama,? ütles Leppsalu. ?Samuti peaks omakapitali tootlus enda äris olema madalam kui kinnisvarasse investeerimisel.?
    Laopinna arendajatel soovitas Leppsalu silmas pidada, et pinna valmimisaega on raske prognoosida, eriti kui krundil puudub detailplaneering. Väikesed krundid on suhteliselt kallimad, sageli on kommunikatsioonide väljaehitamine väga kallis, arendustegevus on tööjõumahukas ning järelturg on küsitav.
    Enamik praegu kasutusel olevatest laopindadest on pärit nõukogude ajast. ?Laopinnad on sageli nii tehniliselt kui ka planeeringult moraalselt vananenud,? sõnas Leppsalu, kelle väitel pole arendatud ühtegi korralikku tööstusparki ning mitmed firmad on arendanud endale pindu ise.
    Suuri kõikumisi rendihindades pole kinnisvarajuhi sõnul olnud. Viimaste aastatega on laopinna tipprent Tallinnas kallinenud keskmiselt kahe krooni võrra ruutmeetrilt aastas. Tänavu on tipprent 75 krooni ruutmeetrilt. Paljud rentnikud ei ole Leppsalu sõnul valmis sõlmima 10aastaseid rendilepinguid. ?Erandiks on välismaised ettevõtted, kus ollakse sellega harjunud,? lausus ta.
    Turul puudub ka sellekohane positiivne näide, mis teeb finantseerijad ettevaatlikuks. ?Puudub oskusteave, kuidas sellist kompleksi planeerida ja hallata,? rääkis Leppsalu.
    Laopinna rentimine sobib firmadele, kellel puudub täpne nägemus pinna vajadusest järgmise 5?10 aasta jooksul. ?Rentimine sobib neile, kes eelistavad kasutada vahendeid oma tegevuse arendamiseks, tegutseda mobiilselt,? sõnas Leppsalu.
    Leppsalu sõnul tasub pindade rentimisel pidada silmas, et suuremate kui 1000m² pindade rentimisel tuleb arvestada pikema 3?6kuulise varuga, hooajaliselt tõuseb nõudlus küttega laopinna järele, rendileandjad on valmis tegema investeeringuid, kui on tegemist pikema rendilepinguga.
    Kontoritooteid, kooli- ja jõulutarbeid müüva Anobion Hulgimüügi OÜ logistikajuhi Anton Sarve sõnul on ettevõte laoteenust sisse ostnud kolm aastat. ?Kuna tooted on hooajalised ja mahtude kõikumine suur, siis kasumi kättesaamiseks on oluline kiire teenindamine,? märkis ta. ?Sai selgeks, et ladu ise omada on keeruline ja ebaotstarbekas.?
    Sarve sõnul on nende ettevõttes laoruumi vajadus hooaja vahepeal kaks-kolm korda väiksem kui tipp-perioodil.
    Sarv kirjeldas esimest tegutsemisaastat, kui ladu renditi ise järgnevalt: ?Tulemuseks oli see, et müügimehed tegelesid müügihooajal sildistamise ja komplekteerimisega, põhitegevus jäi vajaka.? Lisaks viitas ta sellele, et logistikapool hakkas takistama firma arengut.
    Sarve sõnul on nende ettevõttes kulude osakaal laoteenuse sisseostul kokku 12,94 netokäibest. Sellest kaupade käitlemine võttis 3,8 netokäibest, kaupade ladustamine 2,8, välistransport 1,9, jaotusvedu 1,8, IT-kulud 1,38 , lisatööd 0,7, sidekulud 0,3 ja tolliteenused 0,26.
    Ravimite hulgimüügifirma Tamro Eesti ASi tegevdirektor Tarvo Vaasa põhjendas kahe aasta tagust uue logistikakeskuse rajamist Tallinna külje alla Laagrisse vajaduste kasvuga logistika arenduse osas ning kavatsusega jääda siinsele turule pikaajaliselt. Ta lisas, et toona polnud kinnisvaraomanikest kellelgi välja pakkuda Tamrole kaasaaja standarditele vastavat äripinda ning seetõttu osteti maatükk ja ehitati ise. ?Tallinnas pakutud 20 võimalusest olid kõik vastuvõtmatud, need olid 100 protsenti nõukogudeaegsed ehitused,? meenutas ta.
    Vaasa sõnul on Tamrol ka oma logistikasüsteem ning seda teenust sisse ei osteta. ?Teenuse osutamine on omaette teadus ja paljud seda ei tea,? märkis ta. Samas pidas Vaasa siiski tulevikus võimalikuks ka logistika sisseostmist, kui logistikafirmad on rohkem spetsialiseerunud konkreetsetele segmentidele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.