Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Megane II jahmatab disainiga

    Uue Renault Megane?i disaini eripäras ei kahtle juba ammu keegi. Vähemalt mitte pärast seda, kui esimesed fotod sellest autost ajakirjandusse jõudsid. Tänavusel Pariisi autonäitusel esmaesitletud uus Megane II on aga sama innovaatiline kogu oma olemuselt: turvalisuselt, interjöörilahendustelt jne. Näiteks ei leia ühestki teisest autost sellise lahendusega käsipidurihooba, mitte ühelgi teisel väike-keskklassi autol ei ole teadaolevalt kiirustundlikke ksenoontulesid ja tagumisi kojamehi, istmepadja turvapatja ja veel mitmeid- mitmeid detaile, mis on uuenduslikud kogu autotööstuses. Ja kõige huvitavam on asja juures see, et seda autot võib Eestis näha juba selle aasta lõpus ning ta ei hakkagi maksma röögatut hinda: alghind jääb 170 000 krooni piirimaile ja eelmise mudeliga võrreldes on hinnakasv vaid 2?3 protsenti. Tegemist on väga emotsionaalse autoga. Ta ei jäta kedagi külmaks. Kes autodest tuhkagi ei jaga, naudivad (või vastupidiselt võõrastavad) tema disaini, kes asja vastu lähemalt huvi tunnevad, uurivad tema tehnilisi uuendusi. Esmakordselt on väike-keskauto juures kasutusel kaardisüsteem, nagu see võeti kasutusele uuel Lagunal ja mis hiljem lisandus ka Avantime?ile ja VelSatisele. Kaarti ei pea isegi pesasse sisse pistma, piisab, kui see on juhil taskus, ja auto läheb nupule vajutades käima. Huvitavaid detaile on auto juures väga palju ning nende kõikide ülesloetlemine võtaks ilmselt mitu lehekülge.
    Kuid Luksemburgi, Belgiat, Hollandit ja Saksamaad läbinud testisõit toob autoajakirjanikud kokkuvõttes n-ö maa peale tagasi. Mitte küll halvas mõttes, kuid uue Megane?i roolis olles ja temaga sõites saab aru, et autotööstuse võimalused on veel antud ajahetkel suhteliselt piiratud ning oma põhiolemuselt ja sõiduomadustelt on tegemist autoga nagu iga teine. Koos oma plussside ja miinustega. Pigem on siiski tegemist hea autoga, sest nii roolisüsteem, käiguvahetus, sidur kui ka kõik muu töötavad laitmatult, auto on vaikne ning kõik juhile vajalik on läbimõeldud ja käepärane. Pisut häirib gaasi- ja siduripedaali liigne lähedus ja laiema jalaga kodanikel võib tekkida probleeme jala ühelt pedaalilt teisele tõstmisega. Seda eriti hoogsamal sõidul. Samuti jätab soovida tagaistmete kokkuklappimise võimalus, mis auto trendikusele vaatamata on suhteliselt ajast ja arust ning toimib üsna vaevaliselt. Tõsi küll, tagumiste peatugede osas on siiski areng toimunud, neid ei pea eraldi ära võtma, vaid nad sulavad alla vajutades oma kõrguselt seljatoega üheks tervikuks. Küll aga ei moodusta alla lastud seljatugi siledat põrandat, vaid jääbki viltu ja istme aluspadi kipub ülestõstmise käigus sootuks auto küljest eralduma. Kuid eks iga uus nähtus peab läbi põdema oma lastehaigused ja sedavõrd uuenduslikule autole võib nii mõndagi andeks anda. Tõsiasi, et auto näeb välja nagu segu enamikule kättesaamatutest Avantime?st ja VelSatisest, kuigi kummagi hinda mahub selliseid kolm tükki, on juba ise kõnekas.
    Esimesi autosid oodatakse Eestisse detsembris, kui uus Renault? müüja ABC Motors avab oma müügisalongi Tallinnas Paldiski maanteel. Aktiivne müük läheb lahti jaanuarist, alghind jääb esialgsetel andmetel 170 000 krooni kanti, eelmisest mudelist tuleb ta kallim 2?3. Rohket lisavarustust arvestades võib öelda, et hind sisuliselt ei muutugi. Müügile jõuavad nii kolme- kui ka viieukselised versioonid, tuleval aastal lisandub sedaanversioon, veel hiljem on oodata samale baasile ehitatud mahtuniversaali.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Ringkonnakohus otsustas Potapenko ja Turõgini USA-le välja anda
Tallinna ringkonnakohus nõustus esmaspäevases otsuses valitsuse järeldusega, et Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin tuleks USA-le välja anda.
Tallinna ringkonnakohus nõustus esmaspäevases otsuses valitsuse järeldusega, et Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin tuleks USA-le välja anda.