Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Megane II jahmatab disainiga

    Uue Renault Megane?i disaini eripäras ei kahtle juba ammu keegi. Vähemalt mitte pärast seda, kui esimesed fotod sellest autost ajakirjandusse jõudsid. Tänavusel Pariisi autonäitusel esmaesitletud uus Megane II on aga sama innovaatiline kogu oma olemuselt: turvalisuselt, interjöörilahendustelt jne. Näiteks ei leia ühestki teisest autost sellise lahendusega käsipidurihooba, mitte ühelgi teisel väike-keskklassi autol ei ole teadaolevalt kiirustundlikke ksenoontulesid ja tagumisi kojamehi, istmepadja turvapatja ja veel mitmeid- mitmeid detaile, mis on uuenduslikud kogu autotööstuses. Ja kõige huvitavam on asja juures see, et seda autot võib Eestis näha juba selle aasta lõpus ning ta ei hakkagi maksma röögatut hinda: alghind jääb 170 000 krooni piirimaile ja eelmise mudeliga võrreldes on hinnakasv vaid 2?3 protsenti. Tegemist on väga emotsionaalse autoga. Ta ei jäta kedagi külmaks. Kes autodest tuhkagi ei jaga, naudivad (või vastupidiselt võõrastavad) tema disaini, kes asja vastu lähemalt huvi tunnevad, uurivad tema tehnilisi uuendusi. Esmakordselt on väike-keskauto juures kasutusel kaardisüsteem, nagu see võeti kasutusele uuel Lagunal ja mis hiljem lisandus ka Avantime?ile ja VelSatisele. Kaarti ei pea isegi pesasse sisse pistma, piisab, kui see on juhil taskus, ja auto läheb nupule vajutades käima. Huvitavaid detaile on auto juures väga palju ning nende kõikide ülesloetlemine võtaks ilmselt mitu lehekülge.
    Kuid Luksemburgi, Belgiat, Hollandit ja Saksamaad läbinud testisõit toob autoajakirjanikud kokkuvõttes n-ö maa peale tagasi. Mitte küll halvas mõttes, kuid uue Megane?i roolis olles ja temaga sõites saab aru, et autotööstuse võimalused on veel antud ajahetkel suhteliselt piiratud ning oma põhiolemuselt ja sõiduomadustelt on tegemist autoga nagu iga teine. Koos oma plussside ja miinustega. Pigem on siiski tegemist hea autoga, sest nii roolisüsteem, käiguvahetus, sidur kui ka kõik muu töötavad laitmatult, auto on vaikne ning kõik juhile vajalik on läbimõeldud ja käepärane. Pisut häirib gaasi- ja siduripedaali liigne lähedus ja laiema jalaga kodanikel võib tekkida probleeme jala ühelt pedaalilt teisele tõstmisega. Seda eriti hoogsamal sõidul. Samuti jätab soovida tagaistmete kokkuklappimise võimalus, mis auto trendikusele vaatamata on suhteliselt ajast ja arust ning toimib üsna vaevaliselt. Tõsi küll, tagumiste peatugede osas on siiski areng toimunud, neid ei pea eraldi ära võtma, vaid nad sulavad alla vajutades oma kõrguselt seljatoega üheks tervikuks. Küll aga ei moodusta alla lastud seljatugi siledat põrandat, vaid jääbki viltu ja istme aluspadi kipub ülestõstmise käigus sootuks auto küljest eralduma. Kuid eks iga uus nähtus peab läbi põdema oma lastehaigused ja sedavõrd uuenduslikule autole võib nii mõndagi andeks anda. Tõsiasi, et auto näeb välja nagu segu enamikule kättesaamatutest Avantime?st ja VelSatisest, kuigi kummagi hinda mahub selliseid kolm tükki, on juba ise kõnekas.
    Esimesi autosid oodatakse Eestisse detsembris, kui uus Renault? müüja ABC Motors avab oma müügisalongi Tallinnas Paldiski maanteel. Aktiivne müük läheb lahti jaanuarist, alghind jääb esialgsetel andmetel 170 000 krooni kanti, eelmisest mudelist tuleb ta kallim 2?3. Rohket lisavarustust arvestades võib öelda, et hind sisuliselt ei muutugi. Müügile jõuavad nii kolme- kui ka viieukselised versioonid, tuleval aastal lisandub sedaanversioon, veel hiljem on oodata samale baasile ehitatud mahtuniversaali.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Karl-Eduard Salumäe: kasutatud autode turg on nagu mingi kentaur
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Krüptomaailmas toimus oluline uuendus. Mida see toob investorile?
Etheriumi plokiahela tänavu 15. septembril toimunud merge on aasta üks suurimaid uudiseid krüptovaldkonnas. Mida see tähendab ja mida on investoritel oodata?
Etheriumi plokiahela tänavu 15. septembril toimunud merge on aasta üks suurimaid uudiseid krüptovaldkonnas. Mida see tähendab ja mida on investoritel oodata?
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
EAS suunab 15 miljonit rakendusuuringute toetuseks
EAS avab rakendusuuringute programmi (RUP) uue toetusvooru arendusprojektide elluviimiseks. Toetuse eelarve on 15 miljonit eurot.
EAS avab rakendusuuringute programmi (RUP) uue toetusvooru arendusprojektide elluviimiseks. Toetuse eelarve on 15 miljonit eurot.

Olulisemad lood

Facebooki, TikToki ja Twitterit Eestis esindav firma hüppab pea 200miljonilise käibeni
Twitterit, Snapchati, Metat ja teisi gigante Eesti ja Baltikumis esindav firma kasvatas hüppeliselt oma käivet. Kui kolm aastat tagasi oli ettevõtte Httpool Baltics käive 5 miljonit, siis käesoleval aastal on käibeprognoos pea 200 miljonit.
Twitterit, Snapchati, Metat ja teisi gigante Eesti ja Baltikumis esindav firma kasvatas hüppeliselt oma käivet. Kui kolm aastat tagasi oli ettevõtte Httpool Baltics käive 5 miljonit, siis käesoleval aastal on käibeprognoos pea 200 miljonit.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.