Ülo Toomsalu • 28 oktoober 2002

EPL: Rikkad lääne turistid kulutavad Eestis vähe raha

Tallinna Sadama hinnangul jääb rikaste kruiisituristide raha Eestil saamata, kuna meil puuduvad võimalused turistidelt raha välja meelitada.

?Meil on olemas küll matrjo?kad, saviviled, ikoonid, merevaigust ehted ja muud käsitöökaubad, kuid sellise kaubaga reklaamime me pigem naaberriike,? lausus Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov.

Sakkovi sõnul oli tõsine viga materdada Eesti brändi projekti ning sellele vesi peale lasta, kuna just selline asi avab turistide rahakotirauad, kirjutab Eesti Päevaleht. ?Eesti märk on kena ja turistidele see meeldib,? ütles Sakkov. ?Valitsus ja Tallinn peaksid leidma kiiresti raha Eesti tutvustamiseks ja kõige selle kasutamiseks, mida Brand Estonia meile õpetab.?

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) kommunikatsioonijuht Raimond Made ei osanud öelda, palju kulutatakse EASi järgmise aasta eelarvest brändi-projekti tarvis. Sel aastal on EAS projekti toetanud viie miljoni krooniga.

Tallinna Sadam on järgmise aasta plaani kirjutanud 245 kruiisilaeva vastuvõtmise. Eelmisel aastal külastas sadamat vaid 165 laeva.

Hüppeliselt suurenenud huvi Eesti külastamise vastu võib sadama turundusdirektori sõnul kirjutada nii ettevõtte aktiivse lobby-töö, aga ka rahulejäänud turistide ning kruiisikorraldajate arvele. Hea sõnaga iseloomustavad oma raportites Eestit ka kruiisilaevade kaptenid.

Kui kruiisituristid satuksid rohkem Eesti käsitööd pakkuvatesse kauplustesse ja galeriidesse, küllap nad ka rohkem kulutaksid,? ütles Tallinna ettevõtlus-ameti juhataja Kairi Teniste.

Tema sõnul saaksid palju ära teha kruiisioperaatorid ja Tallinna giidid, kes juhataksid ekskursioonigrupid eheda Eesti käsitööni, mitte aga Leedu keraamika ja Vene matrjo?kadeni.

Hetkel kuum