Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Postimüügi turuliider annab järele
Eesti Hobby Halli juhataja Riitta Kinnunen tunnistas, et selle aasta käive jääb tõepoolest eelmise aasta omale alla.
?See on esimest korda nende kümne aasta jooksul, mil Hobby Hall on Eesti turul tegutsenud,? ütles Kinnunen. ?Siiani on müük kulgenud ainult tõusujoones.?
Kinnuneni sõnul on praegusest langusest tingitud ka kavandatud struktuurimuudatused. Seni on Hobby Halli põhilised kaubagrupid olnud kodutehnika, elektroonika ja kodutekstiil, kusjuures rõhk on olnud just esimesena mainitutel.
Hobby Hallil on Tallinnas kaks kauplust ja ka oma ladu. 2001. aasta käive oli 389 miljonit krooni. Kasuminumbrit Hobby Hall ei avalda, seda põhjusel, et kuulutakse Stockmanni kontserni alla.
Nädalapäevad tagasi edastas Stockmann Soomes pressiteate, kus kõneldi Hobby Halli kokkuhoiuprogrammist, millega soovitakse säästa 6 miljonit eurot ehk veidi üle 90 miljoni krooni. Hobby Hall annab Soomes tööd 850, Eestis 76 ja Lätis 21 inimesele. Juttu oli ka eesseisvatest koondamistest ning sellest, et postimüük on tänavu Soomes kukkunud 12 protsenti.
Riitta Kinnunen tõdes, et Eestis puudutab koondamine maksimaalselt 4?6 inimest. Lätis, kus on tegutsetud alles lühikest aega, pole aga üldse kavas kedagi koondada.
Kinnunen avaldas lootust, et kavandatud muudatused aitavad müügimahtu stabiliseerida ja edaspidi ka kasvatada.
Otto kataloogi kaupu vahendava Tellimiskeskuse OÜ finantsjuht Mari Rahumägi arvas, et Hobby Halli müügimahu languse taga on liialt suur panus just kodutehnikale.
Hobby Halli ja ka Anttila põhiline klientuur asub maapiirkondades, kus inimesed on Hobby Halli kümne tegevusaasta jooksul juba jõudnud endale vajamineva kodutehnika muretseda. ?Keegi ei hakka ju endale teist või kolmandat triikrauda ostma,? nentis Rahumägi.
Otto kataloogi kõige minevam kaup on naisterõivad ja mööbel, mille ostjaks on valdavalt linlased. Ehkki Tellimiskeskuse müügimaht on Hobby Halli omaga võrreldes oluliselt väiksem, näitab see jõudsat kasvutendentsi. Kui 2001. aasta käive oli 17 miljonit krooni, siis tänavu jõutakse 25 miljoni krooni kanti. Erinevalt Hobby Hallist ja Anttilast Otto kaupade ostmisel järelemaksuvõimalust ei pakuta.
Eesti suuruselt teise postimüügifirma, ASi Anttila tegevjuht Tauno Tuula väitis, et erinevalt Hobby Hallist on nemadki tõusuteel, millele on paljuski kaasa aidanud just järelmaksu kasutuselevõtt 2001. aastal. Olgu öeldud, et Hobby Hall müüb oma kaupa järelmaksuga juba enam kui viis aastat.
Tuula toonitas, et Anttila kaubagruppide jaotus erineb oluliselt Hobby Halli omast. Müüdavast kaubast ligi 80 protsenti moodustavad rõivad ja kodutekstiil. ?Kodumasinaid pole võimalik lõputult müüa,? arvas ka Tuula.
Kodumasinad ja kodutehnika moodustab Anttila kaubast vaid kuni 10 protsenti. Järelejääva 10 protsenti müügimahust moodustavad vaba aja veetmisega seotud kaubad.
2001. aastal oli Anttila käive Eestis ligi 200 miljonit krooni, mis andis puhaskasumit 3 miljoni krooni ümber. Anttilas töötab 26 inimest, kellest 10 on seotud hiljuti Viljandis avatud kaubamajaga.