Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Starbucks nagu IT-firma
Aktsiate noteerimine peamiselt tehnoloogiaettevõtete börsina tuntud Nasdaqil ei ole ainsaks nähtuseks, mis teeb Starbucksi sarnaseks paljudele tehnoloogiaettevõtetele, mis said alguse seitsmekümnendatel-kaheksakümnendatel ja tegid järgnevatel aastakümnetel läbi suure tähelennu.
Analoogiliselt paljudele nn Ränioru ettevõtetele oli ka Starbucksi 26. juunil 1992 toimunud aktsiate avalik esmaemissioon (IPO) üliedukas, mis tegi ettevõtte suuromanikest tippjuhid üleöö miljonärideks. Samuti pole Starbucks sarnaselt paljudele tehnoloogiaettevõtetele maksnud aktsionäridele kunagi dividende. Erinevalt IT-firmadest pole aga Starbucksi aktsial erilist tagasilööki olnud. Kõigi aegade kõrgeimale tasemele, 25,63 dollarini kerkis Starbucksi aktsia hind selle aasta aprillis. Oma tipuga võrreldes on see tänaseks langenud vaid 7 protsenti.
Starbucksi iseloomustab ka agressiivne ettevõtte laiendamispoliitika ning töötajatele mõeldud optsiooniprogrammid. Esimesena hakkas Starbucks pakkuma optsiooniprogramme ka osalise tööajaga töötajatele.