Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sisseehitatud kaameratega mobiiltelefoniturul läheb Nokial veel halvasti
Kui mobiiltelefonide turg tervikuna hetkel ei kasva, siis sisseehitatud kaameratega mobiiltelefonide turg õitseb. Rõõmust ei saa osa aga Nokia.
USA analüüsigrupp Strategy Analytics andmeil müüdi selle aasta üheksa kuuga 9,5 mln sisseehitatud kaameraga varustatud mobiiltelefoni. Neist 7,9 mln müüdi ainuüksi Jaapanis ning 97% Aasia turul.
Sellest kogusest 3 mln ühikut müüs Jaapani firma Sharp, kes ei kuulu mobiiltelefonitööstus isegi maailma kümne suurima hulka.
Sharpi peamised konkurendid on Jaapanis NEC and Matsushita"s Panasonic, Toshiba, Casio ja Lõuna Korea Samsung Electronics.
Kuigi Nokia hõlmab maailma mobiiltelefoniturust 37% olid ta konkurendid müünud miljoneid sisseehitatud kaameratega mobiiltelefone enne kui ettevõtte suvel oma esimese sellise funktsiooniga mudeli müüki paiskas.
Sisseehitatud kaameratega mobiiltelefonide turg, mis lubab kasutajal teha ja saata pilte, kasvab väga kiiresti. Kui selle aasta teises kvartalis müüdi 3,2 mln sellist telefoni, siis kolmandas kvartalis juba 4,6 mln.
Samas omavad taoliste funktsioonidega telefonid veel kogu mobiiltelefonide müügiturust, mis sel aastal ulatub 400 mln ühikuni, veel väikse mahu.
Lääne-Euroopas, kus Nokia ja Sony Ericssoni sisseehitatud kaameratega telefonid on olnud müügis alates suvest, müüdi kolmandas kvartais vaid 200 000 taolist telefoni.
Nokia sisseehitatud kaameraga mudel 7650 on veidi oma rivaalide omast mahukam ning ta orienteeruv müügihind peaks olema umbes 10-30% Aasia konkurentide omast kallim.