• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SLÕL: Onistari viin reklaamib USA napsitajatele olematuid Eesti vanasõnu

    USA turule jõudnud Türi Viin tutvustab ameeriklastele eestlasi kui kõvu viinaajajaid, käiku on lastud ka kolm eesti pseudovanasõna.

    Türi Viin on pärit maailmakuulsa rummi- ja Martini tootja Bacardi ning Eesti Onistari koostööst.
    Türi pudeli silt sisaldab ingliskeelset agitatsiooni, et pudeli sisu on pärit viinapruulimisriikide südamest, suurte viinade kodumaalt, kus viinaajamise traditsioon on üle 500 aasta vana. Sellele järgneb eestikeelne tõlkimata jäetud hüüatus: Tervist! Arusaamatus keeles saab Ameerika napsimees lugeda ka järgmist: Ilust juba suppi ei keeda, viinaga on hoopis teine lugu ehk You cannot make soup of the beauty, but vodka is another story, kirjutab SL Õhtuleht.
    Ühistoodangu internetileheküljel www.turivodka.com ripub (koos tõlkega) kaks väidetavat eesti vanasõna veel: Et teada, kas miski on väärt, pead seda maitsma ja Pole vaja uhket kuube, kui hing on puhas. Nende kõrval on aga supikeetmine kapitaalselt põhja kõrvetatud: Ilust jubu suppi ei heeda.
    Eesti parim vanasõnade ja muistendite tundja akadeemik Arvo Krikmann (koos kolleegidega kaardistanud 12 000 vanasõna tüüpi ja loendamatu hulga nende variante), arvab Ameerika napsimeestele heedetud supist, et tegemist on teab kust võetud lausetega, millel pole vanasõnadega mingit pistmist.
    Onistari nõuniku Marko Kadaniku väitel kaevas Bacardi Türi Viina tarvis vanasõnad välja ei tea kust ja Onistariga kooskõlastamata. ?Meie oleme tootjad, meie kaubamärgindusse ei puutu. Ilmselt oli Bacardi soov taotleda mingit eksootikat. Mind ei häiri, kui vanasõnad ei peakski olema kõige ehtsamad.?
    Internetikülje trükivigadesse suhtub Kadanik kriitilisemalt, lubab Bacardile saata faksi ja lasta need ära parandada.
    USA järel on plaan Türiga (ja eksootiliste vanasõnadega) minna vallutama teiste riikide viinapoodide lette. Eesti turu jaoks pole viinal esialgu müügihindagi olemas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Dow ja S&P 500 tõusid uute rekorditeni
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.